عصر بازار

وزیر اقتصاد:

به شرایط نرمال اقتصادی برگردیم قیمت ارز به زیر ۸هزار تومان می‌رسد

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد با بیان "بررسی‌ها نشان می‌دهد با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی شاهد تأثیر مثبت ارز در بازار خواهیم بود" گفت: اگر به شرایط نرمال اقتصادی برگردیم حتماً قیمت ارز به زیر ۸هزار تومان خواهد رسید.

به شرایط نرمال اقتصادی برگردیم قیمت ارز به زیر ۸هزار تومان می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ستاد اقتصادی دولت این جمع‌بندی انجام شد که تا پایان سال تغییری در سیاست تخصیص ارز دولتی انجام نشود، گفت: در هیچ جلسه‌ای موضوع افزایش قیمت حاملهای انرژی در مرداد ماه مطرح نشده است.
    وی در خصوص رسوب کالا در گمرکات گفت: موضوع رسوب با موجودی کالا تفاوت دارد اما رییس جمهور دستور دادند تا با همکاری نمایندگان دستگاههای مختلف بحث رسوب کالا تعیین تکلیف شود.
    وی افزود: به‌دنبال آن هستیم که با اصلاح رویه‌های کشاورزی و استاندارد بحث زمان ترخیص کالا از گمرکات کاهش یابد.
    دژپسند گفت: در سال 75 مسئولیت تدوین برنامه اقتصاد بدون نفت به‌عهده بنده بود. در این برنامه قرار بود درآمدها افزایش، هزینه‌ها کاهش و بهره‌وری افزایش یابد.
    به‌گفته دژپسند در سه‌ماهه اول سال 98 درآمدهای مالیاتی 28 درصد رشد داشته و به حدود 24 هزار میلیارد تومان رسیده است.
    وزیر اقتصاد تأکید کرد، لایحه مالیات بر عایدی در نیمه اول سال به مجلس ارسال می‌شود و پیش‌نویس اولیه در اختیار وزارت اقتصاد است.
    وی اضافه کرد: امیدواریم قبل از پایان تیرماه این لایحه به مجلس برود. همچنین لایحه مالیات بر درآمد در مرحله نهایی شدن است و به‌زودی به مجلس می‌رود. مالیات بر سکه نیز به‌موجب قانون است و سایر درآمدهای بادآورده در سال 97 از طریق تراکنشهای بانکی در حال پیگیری است.
    دژپسند خاطرنشان کرد: سه برنامه اصلی بنده در وزارت اقتصاد بهبود فضای کسب‌وکار، مولدسازی داراییهای دولت و اقتصاد هوشمند است.
    به‌گفته دژپسند، فعال‌نماهای اقتصادی با کوچ نقدینگی به‌دنبال اختلال در فضای اقتصادی هستند، بر همین اساس تا اواسط هفته بعد وضع مالیات بر فعالیتهای اقتصادی اختلال‌زا به دولت ارسال می‌شود.
    وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره موضوع روابط اقتصادی با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و جاده ابریشم تأکید کرد برنامه راهبری روابط ایران و چین در حال تدوین است و این موضوع تأثیر بسزایی بر موضوعات اقتصادی خواهد داشت.

    دژپسند در پاسخ به سؤالی درباره کمیته ضدتحریم در وزارت اقتصاد گفت: معاونین بنده و سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو این ستاد هستند.
    وی افزود، راهکارهای 12گانه برای استفاده تهاتری از نفت برای توان بخشیدن به درآمدهای کشور و فعالیتهای پیمانکاری داخلی تدوین شده است.
    به‌گفته دژپسند برای کمک به مستأجران در شرایط فعلی پیشنهادی به رییس جمهور ارایه شد تا در وزارت‌خانه صندوقی برای حمایت از مستأجران در حوزه رهن تشکیل شود.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه، موضوع ترخیص خودروهای دارای ثبت سفارش فاقد اصالت از اختیار قوه مجریه خارج شده است، گفت: در بحث قاچاق کالا بازرس ویژه تعیین کرده‌ام.

    وی درخصوص مالیات سکه‌های پیش‌فروش‌شده از سوی بانک مرکزی گفت: مالیات‌ستانی از این سکه‌ها قانونی بوده البته حتماً کسانی که در بازار سکه از سودهای کلان برخوردار شدند باید پیشقدم شوند و این مالیات حقه را پرداخت کنند، قطع به یقین دریافت مالیات بر سکه را قانون مشخص می‌کند اما سکه‌های خریداری‌شده برای مهریه مشمول مالیات نمی‌شوند.

    وزیر اقتصاد گفت: در مدل‌هایی که برای تعیین قیمت ارز مطرح شده در هیچ کدام از مدل‌ها به قیمت بالای 10 هزار تومان اشاره نشده است و عمده مدلهای اقتصادی قیمت زیر 8 هزار تومان را برای اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده است.

    وی ابراز کرد: به‌گفته اقتصاددان‌ها اگر به شرایط نرمال اقتصادی برگردیم حتماً قیمت ارز به زیر 8 هزار تومان خواهد رسید.

    دژپسند در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی شاهد تأثیر مثبت ارز در بازار خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی