عصر بازار

پوری حسینی خیال همه را راحت کرد؛

سرخابی‌ها امسال واگذار نمی‌شوند

عصر اعتبار- رئیس پرحاشیه سازمان خصوصی‌سازی گفت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال جاری با روند کنونی امکان‌پذیر نیست.

سرخابی‌ها امسال واگذار نمی‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، میرعلی‌اشرف عبدالله ‌پوری حسینی گفت: با روند کنونی و شرایط دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس و عدم اصلاح ساختارها و صورت‌های مالی این دو باشگاه، بعید است تا شهریور و حتی در تا پایان سال 98 بتوان این دو باشگاه را از طریق فرابورس واگذار کرد.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: اگر از مسیری که مجلس برای ما طراحی کرده بخواهیم پیش برویم، امسال نمی‌توانیم دو باشگاه سرخابی رادر فرابوس واگذار کنیم، چون عرضه در فرابورس نیازمند اصلاحات ساختاری دو باشگاه است.

    وی در مورد اینکه آیا بدهکاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مانع اصلی واگذاری دو باشگاه است، گفت: صرف بدهکار بودن دو باشگاه مانع حضور آنها در فرابورس نمی‌شود، بلکه ساختار آنها و تبدیل شدن به سهامی عام باید انجام شود. عمده ارزش دارایی خالص دو باشگاه «برند» آنها است و گرنه دارایی‌های دیگر دو باشگاه زیاد ملموس نیست.

    این گزارش می‌افزاید: در حالی پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید دارد که مقدمات واگذاری سرخابی‌ها در فرابورس هنوز فراهم نشده است، که روز گذشته مشاور بازنشسته این سازمان تصریح کرد سرخابی‌ها شهریورماه در فرابورس کشف قیمت می‌شوند.

    به گفته سیدجعفر سبحانی، مشاور بازنشسته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، طبق مصوبه مجلس و تلاش وزارت ورزش و جوانان و سازمان بورس، قرار است دو باشگاه سرخابی‌ تا شهریورماه در فرابورس برای کشف قیمت عرضه شوند.

    وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی قبل از اینکه دو باشگاه به فرابورس وارد شوند، وظیفه‌ای ندارد و فقط صورت‌های مالی آنها را نظارت می‌کند و بعد از آن در جریان واگذاری و بازاریابی‌ آنها نظارت می‌کند و کار واگذاری توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی