عصر بازار

ایثارگران چه وام‌هایی می‌توانند دریافت کنند؟

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص ارائه وام‌های مربوط به اشتغال ایثارگران روستایی توضیحاتی داد.

ایثارگران چه وام‌هایی می‌توانند دریافت کنند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا ریاحی مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره وام‌های پرداختی صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اظهار کرد: صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در ابتدای فروردین سال 95 آغاز به کار کرد و پس از نوشتن آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، از برج 9 همان سال وام‌هایی را به متقاضیان پرداخت.

    وی با بیان اینکه وام‌های ما به چند دسته تقسیم می‌شود، افزود: به همین منظور قراردادی را با بانک توسعه تعاون منعقد کردیم که جزء اولین وام‌های صندوق قرض الحسنه ایثارگران است، لذا هر آورده‌ای داشته باشیم، بانک 2 برابر آن تسهیلات پرداخت می‌کند.

    مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همچنین قراردادی را نیز با صندوق کارآفرینی امید منعقد کردیم تا بتوانیم در حوزه اشتغال ایثارگران مبلغ 30 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت کنیم و این کار را از سال 96 انجام دادیم.

    ریاحی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه سال 96  مقرر شد که 10 درصد از وام‌های قرض الحسنه بانک‌ها از طریق صندوق اشتغال به ایثارگران اختصاص یابد، تصریح کرد: این وام که به مبلغ 20 میلیون تومان بود را به متقاضیان پرداخت کردیم که تا به امروز ادامه دارد.

    مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: در حال حاضر نیز رقم این وام از 20 به 50 میلیون تومان برای هر نفر افزایش یافت.

    وی با اشاره به وام بانک توسعه تعاون این صندوق بیان کرد: وام بانک توسعه تعاون به مبلغ 300 میلیون تومان با سود 14 درصد است که در حال حاضر آن را پرداخت می‌کنیم، البته مبلغ آن را از 200 به 300 میلیون تومان افزایش دادیم.

    مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: پرداخت وام روستایی را به اشخاص دارای طرح اشتغال و بیکار از سال گذشته آغاز کردیم.

    ریاحی ادامه داد: به اشخاصی که دارای طرح هستند تا سقف 15 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، البته کارفرمایان به واسطه جذب هر نفر می‌توانند وام 50 میلیون تومانی با سود 6 درصد دریافت کنند.

    وی ادامه داد: سقف صندوق توسعه ملی 15 میلیارد تومان با نرخ 12 تا 16 درصد است و سهمیه‌ای برای ایثارگران در نظر گرفته‌ شده است که تا سقف 15 میلیارد تومان به افراد حقیقی وام ارائه می‌شود.

    مدیرعامل صندوق اشتغال اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سه بانک را به عنوان عامل مشخص کردیم، افزود: بانک توسعه تعاون، کشاورزی، دی بانک‌های عامل هستند که متقاضیان دریافت وام را به این بانک‌ها معرفی می‌کنیم و در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت پرداخت‌ها انجام می‌شود.

    ریاحی تصریح کرد: سال گذشته حدود 16 میلیارد تومان اعتبار به ایثارگران و اشتغال آن‌ها تخصیص داده شد که مقداری از آن جذب شده و مابقی از پارسال، مانند وام روستایی در حال جذب شدن است.

    وی ادامه داد: در کل کشور برای حدود 12 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد که این مقدار در روستا‌ها حدود 3400 شغل است.

    مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مابقی اعتبار‌ها در حال جذب شدن است و حدود 171 میلیارد تومان اعتبار جذب شده و به ایثارگران ارائه شده است، البته بانک‌ها در حال انجام کار‌های مابقی ایثارگران هستند.

    مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: وام دیگری هم به منظور انجام کار‌های کوچک و خرد در منازل به ایثارگران ارائه می‌شود، به عنوان  وام‌های قرض الحسنه از طریق استان‌ها به مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو