عصر بازار

سخنگوی قوه قضائیه:

تساوی دیه زن و مرد در تصادفات به هیچ وجه مربوط به حکم شرعی نیست

عصر اعتبار- سخنگوی قوه قضائیه در دیدار با وزیر ارشاد گفت: مسائلی که در خصوص تساوی دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی مطرح شده که به هیچ وجه مربوط به حکم شرعی نبوده و صرفاً ناشی از قرارداد میان بیمه گذار و بیمه گر شکل می‌گیرد.

تساوی دیه زن و مرد در تصادفات به هیچ وجه مربوط به حکم شرعی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از موج، غلامحسین اسماعیلی ،  سخنگوی قوه قضائیه در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک دهه مبارک کرامت گفت: به جهت جایگاه ویژه سخنگویی قوه قضائیه لازم است؛ تعامل بیشتری با اصحاب رسانه و مبادی ذیربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شود؛ چرا که امروز متاسفانه از طریق قاب رسانه‌ای تصویر خوبی از قوه قضائیه به جامعه ارائه نمی‌شود که البته بخشی از آن بواسطه وجود نقص در اطلاع رسانی قوه قضائیه و بخش دیگر مربوط به اصحاب رسانه در شقوق مختلف آن می‌باشد و چنانچه تعامل سازنده‌ای از طریق این گونه نشست‌های مشترک ایجاد گردد، می‌توان تصویر ارائه شده را اصلاح نمود.

    وی اظهار کرد: شبهاتی که از طریق برخی رسانه‌ها در روز‌های اخیر پیرامون ماده 47 آیین نامه نحوه اجرای حدود، قصاص و... مطرح شده که به هیچ عنوان واقعیت ندارد و صرفاً ناشی از برداشت‌های ناآگاهانه است و یا مسائلی که در خصوص تساوی دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی مطرح شده که به هیچ وجه مربوط به حکم شرعی نبوده و صرفاً ناشی از قرارداد میان بیمه گذار و بیمه گر شکل می‌گیرد. اما در رسانه‌ها به نحو دیگری مطرح می‌گردد و لذا چنانچه در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح امور گام‌هایی مثبت بردارد؛ بطور قطع دیگر شاهد چنین برداشت‌های غیر واقع نخواهیم بود. ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان عالی قوه قضائیه بر همکاری سایر رسانه‌ها با این قوه برای ارائه تصویری مناسب و هنرمندانه از اقدامات صورت گرفته تاکید فرمودند.

    اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: به همکاران قضائی تذکر داده شده که در حوزه فرهنگ و رسانه تا آنجا که ممکن است مراتب و موضوعات مدیریت شود که صرفاً برخورد قضائی صورت نپذیرد و از طرفی هم این موضوع منجر به اباحه گری نشود و لذا استمرار این گونه نشست‌ها می‌تواند در رسیدن به اهدافی که به آن‌ها اشاره شد موثر و نقش آفرین باشد.

    در ادامه این جلسه صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک دهه مبارک کرامت و تشکر از میزبانی دادگستری کل استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به مناسبات ایجاد شده میان دستگاه قضا و فرهنگ و ارشاد اسلامی امید می‌رود که در موارد مربوط به تخلفات، قضات محترم روش نرم را به روش سخت مقدم کنند و چنین جلساتی می‌تواند موجب ارتقاء سطح تعاملات گردد؛ چراکه همه ما در بخش‌های مختلف جزء نظام مقدس جهموری اسلامی ایران به شمار می‌رویم و مردم ما را در غیر تقسیم بندی‌های موجود و به صورت یکجا ارزیابی می‌نمایند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: در زمانی که از سوی دشمنان اسلام شرایط کشور بشدت حساس است ضرورت دارد در حوزه‌های مختلف، سطح تعاملات افزایش یابد.

    وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر میزان حجم تولیدات فرهنگی ارتقاء یافته و سطح کیفی آن‌ها رفته رفته بهبود می‌یابد و سعی ما به آن است که از بعد نظارتی مطابق با مقررات رفتار نمائیم و تشکیل شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه می‌تواند گام بلندی در مسیر تعامل هر چه بهتر قوه قضائیه به شمار آید. البته ما منکر تخلفات نیستیم، لیکن اگر خود وزارتخانه در مسیر برخورد و تماس با تخلفات قرار گیرد؛ با هزینه کمتری موضوع خاتمه خواهد یافت؛ چراکه شناخت‌های درون سازمانی، توانمندی‌های بهتری برای حل معضلات در پی خواهد داشت.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مقوله دیگر احضار مدیران ارشد و میانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراجع قضائی است که این امر با تعاملات قبلی انجام شود تا جایگاه اقتدار و موقعیت یک مدیر در نظام مورد خدشه قرار نگیرد و ما به حمدا.. ظرفیت و تعاملاتی گسترده داریم از قبیل پیشگیری از وقوع جرم، تصویرسازی مناسب از عملکرد قوه قضائیه ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و عفاف و حجاب و... که می‌تواند منشاء اقدامات مشترک در آینده باشد؛ زیرا همه دلسوزان نظام، به قوه قضائیه مقتدر و معتمد اعتقاد راسخ دارند.

    در ادامه این نشست جمعی از مدیران حاضر در جلسه به بیان مطالب و مشکلات مربوط به حوزه‌های مسئولیت محوله پرداختند که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم، راهکار‌های مناسب برای افزایش تعامل میان دادگستری کل استان تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه گردید و همچنین بر ادامه برگزاری این گونه نشست‌ها تاکید شد.

    در نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان تهران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح حوزه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه خبر داده شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی