عصر بازار

در مراسم اختتامیه گردهمایی استارتاپ‌های فضایی مطرح شد؛

توضیحات وزیر ارتباطات درباره استخراج ارز دیجیتالی و عدم قرار دادن ماهواره ایرانی در مدار ژئو

عصر اعتبار- آذری جهرمی گفت: اگر مقررات صادرات مجازی برق از سوی وزارت نیرو ایجاد شود، اجازه استخراج ارز دیجیتالی داده می‌شود.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره استخراج ارز دیجیتالی و عدم قرار دادن ماهواره ایرانی در مدار ژئو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه گردهمایی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه فضایی که در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، اظهار کرد: هیچ یک از کشور‌های همسایه دانش فضایی ایران را ندارند، اکنون ایران در حوزه فضایی به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.
    تصدی‌گری دولت عامل کاهش پیشرفت حوزه فضایی

    وی ادامه داد: تصدی‌گری‌های دولت سبب کاهش پیشرفت حوزه فضایی شده است و ما باید این تصدی گری را کمتر کنیم.

    جهرمی درباره بخش خصوصی بیان کرد: سپردن فعالیت‌ها به بخش خصوصی به معنی فرار از مسئولیت‌ها نیست و ما باید با ایجاد زمینه‌های مناسب، فعالیت بخش خصوصی را در تمام حوزه‌ها مخصوصا حوزه فضایی افزایش دهیم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: باید به فکر تامین منابع مالی بخش خصوصی باشیم؛ وظیفه دولت در عصر اقتصاد دیجیتال، توانمندسازی هر چه بیشتر بخش خصوصی است.

    وی با اشاره به توسعه تکنولوژی اظهار کرد: توسعه تکنولوژی امری مهم است، اما وجود مدیری که کار را بشناسد و قدر بداند اهمیت بالایی دارد.

    جهرمی تصریح کرد: صنعت فضایی می‌تواند کشاورزی را رشد دهد و اشتغال پایدار را ایجاد کند ما باید کاربرد‌های فضایی کشور را ترویج دهیم.
    مدیریت بدون اطلاعات، مدیریتی کورکورانه است

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موضوع مهم آن است که بدانیم مدیریت بدون اطلاعات به مدیریتی کورکورانه تبدیل می‌شود، باید زمینه‌های دانش فضایی را برای تمام مردم ملموس کرد، خوشبختانه صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت‌های خوبی از بخش خصوصی داشته است.

    وی بیان کرد:  استخراج ارز دیجیتالی زمینه‌ای برای درآمدزایی صنعت برق است و استفاده از آن در گروبه پیاده سازی مقررات از سوی وزارت نیرو است.

    آذری جهرمی در حاشیه اختتامیه "گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داده‌های فضا پایه در نهادهایی، چون وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی کاربردی شده است، در این مورد که از تمام ظرفیت‌ داده‌ها در فرایند‌ها استفاده شود، با وضعیت مطلوب فاصله داریم، ولی فرهنگ سازی داشته‌ایم؛ سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران از این داده‌ها برای آمایش سرزمینی، مدیریت منابع و پایش سطوح زیر کشت بهره برداری می‌کنند، علاوه بر آن بخش ترویجی فعالیت فضایی و ایجاد استارتاپ‌های حوزه فَضایی در حال انجام است.
    استخراج ارز دیجیتالی صادرات مجازی برق است

    وزیر ارتباطات در خصوص خرید و فروش ارز دیجیتالی نیز توضیح داد: در حال حاضر 72 هزار مگاوات ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های کشور است و از سوی دیگر زمان پیک مصرف مدت زمان طولانی نیست مابقی ظرفیت نیروگاهی در زمان غیر پیک آزاد است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

    جهرمی با تاکید بر اینکه استفاده از این ظرفیت برای صنعت برق کشور درآمدزا است، اضافه کرد: جنس استخراج ارز دیجیتالی صادرات مجازی برق است و در صورتی که ضوابط و مقررات این عرصه از سوی وزارت نیرو پیاده سازی شود، می‌توان اجازه استخراج ارز دیجیتالی را داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو