عصر بازار

با حضور جهانگیری صورت گرفت؛

آغاز فاز اول اعطای تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان پیام نور در ۷ استان

عصر اعتبار- همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان جهرم دراستان فارس، تفاهم نامه دانشگاه پیام نور با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم در راستای ایجاد بسترهای اشتغال و توسعه مهارت آموزی در روستاها و مناطق محروم همزمان در ۷ استان وارد فاز اجرایی شد.

آغاز فاز اول اعطای تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان پیام نور در ۷ استان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، رئیس دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم گفت: مهارت افزایی دانشجویان و توانمندسازی فارغ التحصیلان یکی ازاولویت های وزارت علوم است که دانشگاه پیام نور با انعقاد چندین تفاهم نامه ، گام های مهمی برای تحقق این هدف برداشته است.

    محمدرضا زمانی به انعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ، کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران و سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد که در قالب آن دوره های مهارت آموزی به دانشجویان ارائه می شود.

    وی  همچنین به تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره کرد و دراین خصوص گفت: پس از یک هفته از زمان انعقاد تفاهم نامه مذکور شاهد انعقاد قرارداد اجرایی آموزش تسهیل گری بین دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هستیم که در مرحله اول این طرح به صورت پایلوت در 7 استان کشور از امروز اجرایی می شود.

    زمانی افزود: ایجاد بسترهای اشتغال و توسعه مهارت آموزی در روستاها و مناطق محروم از جمله اهداف این طرح است که در قالب آن آموزش های تخصصی و دوره های کوتاه مدت و بلند مدت به داوطلبان ارائه و پس از کسب مهارت لازم، متقاضیان تحت پوشش تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری قرار می گیرند.

    وی با اشاره به اولویت های 7 استان در تفاهم نامه مذکور خاطرنشان کرد: نخستین برنامه اجرایی این تفاهم نامه با برگزاری دوره های مهارت آموزی در7منطقه شامل؛ دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی در حوزه سنگ های تزئینی، دانشگاه پیام نور فارس با محوریت مرکز جهرم صنایع تبدیلی و بسته بندی خرما، دانشگاه پیام نور همدان در حوزه صنایع دستی و چوب، دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حوزه بوم گردی، دانشگاه پیام نور استان مرکزی در حوزه پوشاک ، دانشگاه پیام نور کرمان در حوزه فرش، گلیم و پته و دانشگاه پیام نور لرستان (خرم آباد) در حوزه گیاهان دارویی و کشت های گلخانه ای آغاز خواهد شد.

    وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت : هم اکنون 10مرکز نوآوری و 120 هسته  نوآور همراه با استارتاپ های مختلف در دانشگاه فعالیت دارند.

    رئیس دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر که دفتر کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران در دانشگاه پیام نور 31 استان کشور راه اندازی شده است ، یادآور شد: در قالب  این دفاتر علاوه بر ایجاد زمینه حمایت از ایده های و طرح های کارآفرینی ، دانشجویان می توانند با صنف مورد نظر خود  برای اشتغال در آینده ارتباط برقرار گرفته و زمینه مناسبی برای آینده شغلی خود رقم بزنند.

    محمدرضا زمانی در بخشهای دیگری از سخنان خود به توانمندی ها و ویژگی های دانشگاه پیام نور نیز اشاره کرد و اظهارداشت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با جمعیت نیم میلیون نفر جایگاه مهمی درعرصه علم آموزی ایفا  می کند. این دانشگاه ششمین دانشگاه بازجهان است که در کشور نیز در جایگاه  نخست کیفیت خدمات آموزشی در رتبه بندی های وزارت علوم قرار دارد.

    وی افزود: درحال حاضر قریب به 430هزار دانشجوی فعال، 4هزار عضو هیئت علمی، 40هزار حق التدریس و 10 هزار کارمند در 500 مرکز و واحد در سطح کشور و 40 نمایندگی دانشگاه در سراسر جهان به فعالیت مشغولند.

    زمانی با اشاره به توان علمی فارغ التحصیلان این دانشگاه اظهارداشت: 30درصد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی بالاتر دانشگاه های دولتی و مطرح کشور پذیرفته می شوند.

    وی همچنین یادآور شد: در ارزیابی سال 2019 رتبه بندی دانشگاه های جهان ،دانشگاه پیام نور جزو 26 دانشگاه برترایران  قرار دارد.

    زمانی، محتوای یکسان آموزشی  وآزمون های متمرکز در سراسر کشور را از ویژگی های بارز دانشگاه پیام نور عنوان کرد و یادآور شد: در هر نیمسال تحصیلی 3میلیون نفر آزمون در دانشگاه پیام نور برگزار می شود که 22 درصد از این آزمون ها در راستای صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست به صورت آزمون های الکترونیکی انجام می شود.

    گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم، امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز  با بیان اینکه امروز در کشور نیروی با مهارت بیکار نداریم بلکه شمار زیادی بیکار بی مهارت وجود دارد، اظهارداشت: در شرایط امروز کشور بحث مهارت ورزی یکی از ضرورت های غیرقابل انکار است.

    وی به انعقاد تفاهم نامه انجام شده با دانشگاه پیام نور اشاره کرد و اظهارداشت: باهمکاری دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور و مجموعه این دانشگاه، فرصت خوبی برای استفاده از فضای دانشگاه و امکانات آن برای مهارت ورزی فراهم شده است.

    وی خاطرنشان کرد: از منابعی که دولت درسنوات گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان تعریف کرد، شاهد کاهش 3درصدی بیکاری روستائیان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی