عصر بازار

واگذاری ۹۴ درصدی فعالیت سازمان بهزیستی به بخش خصوصی

عصر اعتبار- مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری گفت : ۹۴ درصد فعالیت در حوزه اجتماعی به بخش خصوصی واگذار شده است که کار خدمات رسانی به جامع هدف بهزیستی را بر عهده دارند .

واگذاری ۹۴ درصدی فعالیت سازمان بهزیستی به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، معصومه محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود : اصحاب رسانه همیشه به عنوان زبان ناطق و پویای عملکرد سازمان بهزیستی می باشد.

    به گفته وی : سازمان بهزیستی ، سازمانی می باشد که 150 نوع فعالیت وخدمت به جامعه هدف ارائه می دهد که اگر همراهی وهمکاری در امر فرهنگسازی عملکرد بهزیستی توسط اصحاب رسانه صورت نمی گرفت ، شاید نیمی از فعالیت ما مسکوت می ماند و عدم اطلاع رسانی باعث عدم آگاهی جامعه هدف می شد ومانمی توانستیم بازدهی خوبی درکارمان داشته باشیم .

    وی خاطرنشان کرد : هرساله از 22 لغایت 28  تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است که شعار امسال هفته بهزیستی ،بهزیستن درگام دوم ، شفافیت ، توانمند سازی وارتقاء سلامت اجتماعی می باشد

    به گفته وی : بهزیستی  در سه حوزه تخصصی توانبخشی ، پیشگیری وحوزه امور اجتماعی مشغول فعالیت می باشد.

    وی ادامه داد  درحوزه توانبخشی 32 هزار معلول تحت پوشش این سازمان می باشد و5900 نفر تا سال 96 مستمری بگیر بوده اند که در سال 97 با همکاری سازمان بهزیستی کشور  اعتبار لازم کسب شد و 7 هزار نفر پشت نوبتی  دارای مستمری ماهانه شدند  واکنون حدود 12 هزار نفر مستمری بگیر این اداره کل می باشند

    مدیر کل بهزیستی استان گفت : رویکرد این  سازمان  بر توانمند سازی افراد می باشد که جامعه هدف دیگر به مستمری متکی نباشند که یکی از طرحهای ما در توانمندسازی اشتغال مددجویان می باشد .

    به گفته وی :  به کارفرمایانی که برای مددجویان ایجاد اشتغال می‌کنند به ازای استخدام هر فرد معلول، 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره وتا 5 سال بیمه معلول توسط این سازمان پرداخت می شود .

    معصومه محمدی گفت : یکی از معضلات برای مددجویان مسکن می باشدکه سهمیه این استان درسال97 وابتدای سال  جدید 222  مسکن روستایی و50 خانوار شهری می باشد که به خانوارهای روستایی مبلغ 18 میلیون وام کم بهره وشهری مبلغ 30 میلیون تومان پرداخت می شود.

    به گفته وی : طرح اتوبانک  برای اولین بار  دراستان چهارمحال وبختیاری  به منظور دسترسی آسان معلولان و جانبازان به خدمات بانکی و دستگاه‌های خودپرداز اجرا می‌شود که دراین طرح فرد معلول بدون پیاده شدن از خودروی خود به عابر بانک دسترسی پیدا می‌کند و به راحتی عملیات دریافت وجه را از 2 دستگاه خودپرداز تعبیه شده در این اتوبانک انجام می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی