عصر بازار

"خصوصی‌نسازی" سرخابی‌ها؛ آیا باز هم پای سیاست در میان است؟

عصر اعتبار- با توجه به تجربه شکست خورده واگذاری سرخابی‌ها و نیز حافظه پوری حسینی از ماجرای واگذار نشدن آنها که رسانه‌ها با عنوان "استقلال و پرسپولیس به دلایل سیاسی واگذار نشد" از آن یاد کردند، آیا این بار هم پای سیاست در واگذار نشدن این دو باشگاه در میان است؟!

"خصوصی‌نسازی" سرخابی‌ها؛ آیا باز هم پای سیاست در میان است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، "استقلال و پرسپولیس به دلایل سیاسی واگذار نشد". نیمه اسفندماه سال 96 بود که پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پنل ماهیت بخش خصوصی در اقتصاد ایران در برنامه کارگاه زمستانه مطالعات علوم انسانی گروه اقتصاد پردیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به واقعیت تلخ بخش خصوصی در ایران، این مطلب را عنوان کرد.

    وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: "در اوایل دولت یازدهم یکی از کارها واگذاری سرخابی‌ها بود و در این رابطه کمیسیونی تشکیل شد تا همه جوانب را بررسی کند و پس از یک سال گفتند مشکلی نیست واگذار کنید. در قیمت‌گذاری اوضاعی داشتیم، مزایده اول، دوم پوچ در آمد و در بخش مزایده سوم چون موضوع واگذاری 20 درصد از سهام به هواداران بود به مشکل خورد در نهایت مزایده چهارم با استقبال روبه‌رو شد و 4 پاکت آمد. دست آخر هیئت واگذاری صلاحیت این افراد را برای خرید تأیید نکرد.

    وی به داستان جلسه‌ای اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای نزد عده‌ای قبل از این تصمیم گفتم منِ پوری‌حسینی مسئولیت دنیا و آخرت این کار را قبول نمی‌کنم؛ گفتند که ما جواب می‌دهیم و پس از آن هیئت وزیران مصوبه داد که سرخابی‌ها قابل فروش نیستند؛ چرا که این دو تیم طرفداران میلیونی دارند و در انتخابات می‌توانند برای کاندیداهایش شاخ و شانه بکشند. ته دل‌نگرانی مخالفان این بود؛ یعنی اینکه انحصار ایجاد می‌شود و همه را دارد یک نفر می‌خرد پس سهم من دولتی چه می‌شود."

    این گزارش می‌افزاید: در حالی مزایده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال‌های 93 و 94 ناکام ماند و پس از آن دولت تدبیر و امید رای به انتقال این دو باشگاه به گروه سه واگذاری‌ها و خروج سرخابی‌ها از لیست واگذاری‌های دولت داد، که از سال گذشته و بدون فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای این واگذاری، وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید از سال 97 پای خود را در یک کفش برای واگذاری این دو باشگاه کرده است.

    جالب این که با وجود تمامی تلاش‌ها چندی پیش پوری حسینی به طور تلویحی از عدم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان امسال به دلیل فراهم نبودن شرایط واگذاری آنها خبر داد. این در حالی که با توجه به تجربه شکست خورده واگذاری این دو باشگاه در سال‌های 93 و 94  و همچنین حافظه پوری حسینی از ماجرای واگذار نشدن آنها که رسانه‌ها با عنوان "استقلال و پرسپولیس به دلایل سیاسی واگذار نشد" از آن یاد کردند، این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که آیا این بار هم پای سیاست در واگذار نشدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در میان است؟!

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو