عصر بازار

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان؛

تخصیص ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های استان کرمانشاه

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صنعت و معدن از تخصیص معادل ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح های تولیدی استان کرمانشاه از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۷ خبر داد که برای ۱۴۳۷ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

تخصیص ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک که روز چهارشنبه به استان کرمانشاه سفر کرده بود، در دیدار با استاندار، کارآفرینان و تولیدکنندگان و همچنین مدیران بخش تولید در این استان ضمن بیان مطلب فوق افزود: باید عارضه یابی صنایع استان های کشور بیش از پیش پیگیری شود و در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکلات بخش صنعت و معدن کشور اقدام مؤثر صورت پذیرد.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: سیاست های اعتباری این بانک در سال 98 بر سه رکن جذب منابع، وصول مطالبات و نظارت بر تخصیص تسهیلات استوار است. وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در سال جاری برنامه های این بانک در جهت حمایت از رونق تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار و حفظ ظرفیت خطوط تولید واحدهای تولیدی و صنعتی است و بانک صنعت و معدن در این زمینه عملکرد مطلوبی در استان کرمانشاه داشته است بطوریکه در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه نخست را در بین دیگر بانک ها به خود اختصاص داده است.

    وی اظهار داشت: ایجاد زنجیره تأمین در بین شرکت ها به منظور کاهش هزینه و افزایش کارایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات محور در شرایطی که کشور نیاز به ارزآوری دارد، می تواند راهگشا باشد.

    وی گفت: نسبت سرمایه گذاری بانک به میزان سپرده ها در بانک صنعت و معدن 40 به یک است و مشتریان باید بدانند با سپرده گذاری بیشتر در بانک موجبات رونق کسب و کار در استان را فراهم می کنند.

    استاندار کرمانشاه نیز با اعلام رضایت از حمایت های این بانک از بخش صنعت و معدن استان از مشتریان و افرادی که از بانک صنعت و معدن، تسهیلات دریافت کرده اند، درخواست کرد حساب های دارای گردش مالی مناسب خود را به شعب این بانک منتقل کنند تا امکان خدمت رسانی بهتر و بیشتر برای سایر متقاضیان تسهیلات نیز فراهم شود.

    وی افزود: استان کرمانشاه به دلیل دسترسی به راه های مواصلاتی به کشورهای همسایه، پتانسیل خوبی برای صادرات دارد و سال گذشته بیشترین صادرات به کشور عراق از طریق این استان صورت گرفته است.

    دکتر مهری سپس در جمع کارکنان شعبه کرمانشاه حضور پیدا کرده و به تشریح برنامه ها و سیاست های کلی بانک در سال جاری پرداخت. وی جذب منابع، وصول مطالبات و تخصیص صحیح منابع مالی بانک را سرلوحه تمامی برنامه ها و سیاستهای بانک عنوان کرده و تأکید کرد: همه مدیران و مسئولان در تمامی سطوح بانک بایستی ضمن تشریح و تبیین اهداف تعیین شده نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به اهداف مذکور در چارچوب خط ‌مشی اعتباری(سیاست‌ها و ضوابط اعتباری) بانک اقدام نمایند.

    ریس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن، تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و بازسازی و نوسازی صنایع را از دیگر برنامه های این بانک در سال 98 برشمرد و عنوان داشت: ضرورت دارد همکاران ضمن رعایت قوانین و مقررات، نهایت انعطاف پذیری را در اعطای تسهیلات به بخش تولید داشته باشند.

    دکتر مهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم استقرار بانکداری شرکتی گفت: شعب باید نسبت به این موضوع دغدغه مند بوده و تمامی کارکنان باید در شناسایی و ارائه خدمات به مشتریان خوشحساب و کارآفرینان برتر اهتمامی مضاعف داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی