عصر بازار

بخش‌های دولتی مشمول بخشودگی جرایم نمی‌شوند

عصر اعتبار- مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران گفت: در حال حاضر ۲ هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی معوق ناشی از کارگاه‌ها به اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران است که یک سوم از این بدهی‌ها جرایم کارفرمایان محسوب می‌شود.

بخش‌های دولتی مشمول بخشودگی جرایم نمی‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران در حاشیه بازدید از شعبه یک تامین اجتماعی به همراه انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران، اظهار داشت: اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران سه میلیون و 620 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و 325 هزار نفر نیز مستمری بگیر و بازمانده دارد.

    وی گفت: در تامین اجتماعی غرب استان تهران 120 هزار کارگاه فعال است و هزار و 985 نفر نیز مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کند و حدود 4 هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه قالیبافان هستند.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران با اشاره به اینکه تامین اجتماعی 18 هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش دارد، گفت:‌به افراد تحت پوشش 18 نوع خدمت ارائه می‌دهیم و در اداره کل غرب استان تهران که اداره کلی استراتژیک است و قطب صنعت استان را دارد خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه شدگان ارائه می‌دهیم.

    حیدری افزود: در حال حاضر اداره کل غرب تامین اجتماعی استان تهران 15 شعبه،‌ 23 کارگزاری و 8 شعبه اقماری دارد.

    وی  بیان داشت:ما تغییراتی در نوع گفتمان‌مان  ایجاد کرده‌ایم و فلسفه تامین اجتماعی تامین امنیت حاضر برای نیروهای مولد کار است و برای تامین این امنیت از هیچ نوع خدمتی غافل نبوده‌ایم.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران افزود: تغییراتی را در نحوه خدمات رسانی به بیمه شدگان داشته‌ایم که از تکنولوژی‌های روز برای ارائه خدمت به بیمه شدگان استفاده کرده‌ایم.

    حیدری اظهار داشت:‌طرح ملی مرحوم نوربخش برای ارائه خدمات غیر حضوری در سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است و هم اکنون 40 نوع خدمت به کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری‌بگیران به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود که به دنبال آن هستیم این خدمات را به 60 نوع برسانیم و برای دریافت خدمات غیرحضوری تنها کافی است به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنند و خدمات لازم را دریافت کنند.

    وی بیان داشت: از جمله این خدمات غیرحضوری می‌توان به کمک هزینه ازدواج، غرامت ایام بیماری،‌ محاسبه مستمری‌ بگیران، ارائه لیست بیمه‌ای و دیگر موارد اشاره کرد.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران  گفت:‌با اجرای میز خدمت در حال حاضر 80 درصد خدمات حضوری در میز خدمت ارائه می‌شوند.

    حیدری ادامه داد:‌برای نخستین بار در سال جاری افزایش‌های مستمری‌بگیران در موعد مقرر پرداخت شد و تمامی مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ها نیز به موقع پرداخت شده است.

    وی درباره بخشودگی جرائم نیز گفت: از 13 خرداد تا 13 شهریور سال جاری بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان در سراسر کشور اجرایی شده است و به کارفرمایان خوش حساب صد در صد بخشودگی جرائم تعلق می‌گیرد.

    مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران بیان داشت:‌ ما حدود 2 هزار و 250 میلیارد تومان بدهی معوق ناشی از کارگاه‌ها داریم که شرایط بخشودگی جرایم را دارند و حدود 750 میلیارد تومان از این بدهی‌ها در بخشودگی جرائم حذف می‌شوند.

    حیدری با اشاره به اینکه بخش‌های دولتی در بخشودگی جرایم قرار نگرفته‌اند، گفت: در خصوص بخشودگی جرایم اطلاع‌رسانی‌های لازم از سوی شعب و دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی