عصر بازار

افزایش بیکاری در سمنان با آمار تأمین‌اجتماعی همخوانی ندارد

عصر اعتبار- مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به آمار بیمه‌شدگان اجباری در استان، گفت: بیمه‌شدگان این استان در یک سال گذشته نه تنها کاهشی نداشته که سه‌دهم درصد نیز رشد داشته است.

افزایش بیکاری در سمنان با آمار تأمین‌اجتماعی همخوانی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد اخلاقی در نشست خبری که به بهانه هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: باوجود بازنشستگی حدود یک‌هزار و 400 بیمه‌شده، در مجموع آمار بیمه‌شدگان اجباری استان که شاغلان استان محسوب می‌شوند طی یک سال گذشته کاهشی نداشته است.

    وی از رشد سه‌دهم درصدی شاغلان و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در استان خبر داد و با اشاره به اعطای بیمه بیکاری به حدود 470 تا 500 نفر در سه ماهه منتهی به سال جدید افزود: این به آن معنی است که اگرچه شاهد بیکاری این تعداد در استان بودیم اما همزمان شاهد ایجاد اشتغال جدید نیز در استان هستیم.

    اخلاقی با اشاره آخرین آمار اعلامی در خصوص کاهش رتبه استان سمنان در اشتغال خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است این کاهش در آمار اشتغال اعلامی، ممکن است که دلایل دیگری داشته باشد اما آمار اعلام‌شده در خصوص افزایش بیکاری در استان با آمار رسمی تأمین‌اجتماعی استان و بیمه‌شدگان اجباری آن همخوانی ندارد.

    وی از پرداخت حقوق همه مستمری‌بگیران تا خردادماه امسال خبر داد و گفت: سازمان حقوق مستمری‌بگیران را به موقع پرداخت می‌کند.

    مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان از طرح موسوم به "مرحوم نوربخش" مدیرعامل فقید این سازمان به عنوان یک طرح موفق در سازمان تأمین اجتماعی نام برد و افزود: این طرح دربرگیرنده 32 طرح است که در حال حاضر 25 طرح آن فعال و از طریق آنها خدمات مختلف به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان سرویس‌دهی می‌شود.

    وی از کاهش محسوس نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخش قابل توجه خدمات از طریق سایت سازمان قابل دریافت است.

    اخلاقی از ابلاغ بخشودگی جرایم خوش‌حساب‌ها از سوی سازمان مرکزی به استان‌ها خبر داد و گفت: سازمان در راستای حمایت از تولید و رونق آن طرح بخشودگی جرایم را از 16 خردادماه آغاز کرده و اجرای آن همچنان ادامه دارد و بدهکاران می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی در سراسر استان از بخشودگی 50 تا 100 درصدی بهره‌مند شوند.

    وی از افزایش شمار بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه با وجود شرایط خاص اقتصادی و مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند شاهد افزایش بیمه شدگان در بخش زنان خانه دار بودیم که این مهم نشان از ارتقا و گسترش فرهنگ بیمه در استان دارد.

    به گزارش ایسنا، اخیراً آماری از مراجع رسمی در خصوص بیکاری در کشور اعلام شده که رتبه استان سمنان در آن با کاهشی سه پله‌ای از رتبه نخست به چهارم کشور تنزل یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو