عصر بازار

آغاز اجرای طرح طراوات برای حمایت از تولید توسط بانک صادرات

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صادرات با تاکید بر اینکه تزریق پول در بنگاه‌ها به تنهایی کارگشا نیست و باید تقاضای کل را تحت تاثیر قرار دهیم، گفت: طرح طراوت زنجیره‌ای از ابتدا تولید تا مرحله اصناف که مرحله توزیع است تعریف شده و این طرح دو هفته است که آغاز به کار کرده است.

آغاز اجرای طرح طراوات برای حمایت از تولید توسط بانک صادرات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجت‌الله صیدی امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه همیشه شرایط اقتصادی سخت بوده است، گفت: در سطح بنگاه‌ها کار بنگاه‌ها می‌چرخد و بانک‌ها هم تمام تلاش خود را می‌کنند اما نظام بانکی دچار مشکلاتی است که ریشه در دهه‌ها دارد؛ با این وجود در سطح تک تک بانک‌ها کارهای خوبی انجام شده و ما هم در بانک صادرات برنامه سه مرحله‌ای تعریف کرده‌‌ایم که در مرحله اول از افزایش زیان جلوگیری کنیم؛ در مرحله دوم از زیاندهی خارج شویم و در مرحله سوم با سودآوری به حیاتمان  ادامه دهیم که با تجدید ساختار مالی مرحله دوم در حال پایان  است و تلاش می‌کنیم در سال 98 با رسیدن به اهداف تجدیدساختار خدمات بیشتری را به بنگاه‌ها و شهروندان ارائه  دهیم. 

    مدیرعامل بانک صادرات افزود: با افزایش سهم بازار و بهبود کیفیت دارایی‌ها در سه ماهه آخر سال 97 در بانک مطالعات عمیق صورت گرفت که آن به این نتیجه دست یافتیم تا اگر منابع در بنگاه‌ها تسهیل شود این امر باعث افزایش حجم فعالیت بنگاه‌ها می‌شود.

    صیدی بیان داشت: خوشبختانه بعد از این مطالعات پیام نوروزی مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید هم مطرح شد که در نتیجه ما در بانک تصمیم گرفتیم تا طرح طراوت را در روزهای اول سال ایجاد کنیم که طرح مذکور طرح اعتباری ویژه تولید است.

    وی اظهار داشت: با مطالعه همکاران در بانک‌ها و گروه مشاورین به این نتیجه رسیدیم که تزریق پول در بنگاه‌ها به تنهایی کارگشا نیست و باید تقاضای کل را تحت تاثیر قرار دهیم. بنابراین طرح طراوت زنجیره‌ای از ابتدا تولید تا مرحله اصناف که مرحله توزیع است تعریف شده و این طرح دو هفته است که آغاز به کار کرده است؛ ضمن اینکه استقبال خوبی از آن صورت گرفته شده است.

    صیدی بیان داشت: حتی دو بانک دیگر درصدد توسعه طرح طراوت هستند بنابراین با همکاری سه بانک در تلاش برای هم‌افزایی در جهت رونق زنجیره تولید هستیم. در این طرح کارت خرید به خانوارها برای پوشش تقاضای کل ارائه می‌شود.

    مدیرعامل بانک صادرات بیان داشت:ما به عنوان بانکی که بیشترین شبکه را در خارج از کشور دارا می‌باشد فعالیت‌هایی را در بازارهای رایج شروع کرده‌ایم .

    وی در ادامه به تفاهم‌نامه توسعه همکاری بین اتاق بازرگانی ایران و بانک صادرات ایران اشاره کرد و گفت: براساس  این تفاهم‌نامه شرایطی برای فعالیت بیشتر فراهم می‌شود.

    صیدی بیان داشت: ما ظرفیت اعتباردهی را سه برابر افزایش می‌دهیم در شرایطی که کمترین تاثیر بر نقدینگی و پایه پولی را داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو