عصر بازار

تخصیص اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای مسکن سیل زدگان

عصر اعتبار- رئیس بنیاد مسکن گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۷۰ هزار واحد سیل زده تخصیص داده شده است که ۱۲۰۰ میلیارد تومان از آن عقد قرارداد شده است.

تخصیص اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای مسکن سیل زدگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، رئیس بنیاد مسکن افزود: بیشتر این اعتبار به 6 استان مهم درگیر سیل تخصیص و مقداری هم به 15 استان دیگر اختصاص داده شد.
    علیرضا تابش تصریح کرد: بانک ها به سرعت کار را انجام می دهند و قسمت دوم وام نیز به مبلغ 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در دولت تصویب شده است.
    رئیس بنیاد مسکن در ادامه برنامه افزود: تسهیلات در اختیار مردم قرار گرفته و کمک های بلاعوض نیز در اختیار مردم استان های سیل زده قرار گرفته است.
    تابش گفت: از حدود 30 هزار واحد احداثی 26 هزار واحد در روستاها هستند که نیاز به پروانه ندارند و با صدور نامه ای کار آنها انجام می شود اما در شهرها در بیشتر مناطق مشکل پروانه ساخت وجود دارد.
    وی افزود: آن دسته افرادی که به شهرداری معرفی شده اند مشکلات حریم رودخانه آنها برطرف شده است.
    رئیس بنیاد مسکن همچنین قول داد 4شنبه فردی از بنیاد مسکن را به شهرداری می فرستد تا مشکلات پروانه ساخت را بررسی کند.
    تابش افزود: با هماهنگی وزارت نیرو قرار شد دیواره ای برای حفاظت روستاها ساخته شود چون محل احداث روستاها و وضع تعمیراتی ها آنها مشخص شده است.
    وی تصریح کرد: روستاهای بابازید و خرسک در سیل آسیب جدی دیده اند و برای روستای بابازید قرار شد دیواره ای برای جلوگیری از سیل به آن ساخته شود که بازسازی آن شروع شده و در طرح هادی نیز اعتباراتی برای ان در نظر گرفته شده است.
    تابش درباره ساکنان روستای سیمره نیز گفت: برای این روستا 50 میلیون تومان به اضافه 10 میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که در مجموع 60 میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساکنان سیمره در نظر گرفته شده است.
    وی در ادامه افزود: اعتبار مرحله دوم برای خوزستان نیز تامین شده است و نگرانی برای تعمیرات و ساخت و سازها وجود ندارد.
    هادی حق‌شناس استاندار گلستان نیز در ارتباط تصویری با این برنامه درباره پروانه های ساخت گفت: بر اساس براورد اولیه 17 هزار و 800 واحد مسکونی نیاز به تعمیر داشته اند که 16 هزار واحد به بانک ها معرفی و 9 هزار واجد عقد قرارداد شده اند.
    حق شناس افزود: تعمیرات بیش از 3 هزار واحد به پایان رسیده و صدور پروانه نیز به روز شده است فقط تاخیر در گمیشان داشتیم که مشکل ان نیز برطرف شده است و به روز خواهد شد.
    وی گفت: بخشی از خانه های آسیب دیده به دلیل نزدیکی به رودخانه بود که اجازه ساخت و ساز مجدد ندارند که قرار است زمین دولتی تامین شود و بخشی هم در طرح تفصیلی قرار دارند که باید مشکل آنها برطرف تا اجازه ساخت داده شود.
    استاندار گلستان گفت: پرونده تعمیرات نباید تا آخر سال باز باشد و کارها باید به سرعت بیشتر انجام شود.
    حق شناس افزود: برای مدارس، دولت و خیرین هزینه خواهند کرد و امکان استفاده از ظرفیت خالی مدارس و 2 شیفته کردن مدارس استفاده خواهد شد تا دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشند.
    وی تصریح کرد: 392 میلیارد تومان از تسهیلات دولت به استان گلستان اختصاص یافته و لایروبی های رودخانه ها انجام شده است و با تصویب اعتبارات به بخش لایروبی و بازسازی سریع جاده ها کمک خواهد کرد.
    سیدموسی خادمی استاندار لرستان نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: تاکنون 29 هزار و 490 فقره به بانک ها معرفی شده که 25 هزار فقره عقد قرارداد شده و 23 هزار و 924 فقره هم پرداخت شده است.
    خادمی افزود: 432 میلیارد تومان به حوزه مسکن و 2 و 7 دهم میلیارد تومان به بخش کشاورزی پرداخت شده و همچنین 73 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن و 2 و 8 دهم میلیارد تومان کمک بلاعوض کشاورزی پرداخت شده است.
    وی تصریح کرد: همچنین تعمیرات 14 هزار و 521 واحد شروع شده و بیش از 7 هزار و 531 واحد تعمیرات نیز به پایان رسیده است.
    خادمی گفت: برداشت اعتبارات سیل برای معوقات خلاف قانون است و چنین مواردی در دستور کار بانکها نیست.
    استاندارد لرستان گفت: دیوارهای حفاظتی روستاها نیز مهم است که باید با سرعت بیشتر انجام شود و این کار در شهرستان پلدختر آغاز شده است و فقط نزدیک 40 روستا باید از محل اعتبارات جدید تامین اعتبار شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی