عصر بازار

طرح‌های بازسازی عتبات عالیات برای چند ایرانی اشتغال آفرینی کرده است؟

حقوق کارگران و مهندسین مشغول در ستاد بازسازی چقدر است؟

عصر اعتبار- حسین پلارک گفت: هم اکنون بیش از ۵ هزار نفر در عتبات عالیات نزدیک به ۶ سال است، مشغول به کار هستندو ۴ سال دیگر نیز هنوز در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

حقوق کارگران و مهندسین مشغول در ستاد بازسازی چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، طرح توسعه حرم حضرت زینب (س)، مرمت گنبد حرم حضرت علی (ع)، توسعه حرم طفلان مسلم، بازسازی حرم امامین عسکریین؛ از جمله طرح هایی هستند که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و با کمک های مردم بازسازی و توسعه یافته اند.

    اما سوالی که مطرح است این است که این طرح ها برای چند نفر اشتغالزایی کرده است؟ این سوال را از رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات جویا شدیم.

    «بیش از 5 هزار نفر در عتبات عالیات مشغول به کار هستند» این پاسخی بود که حسین پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، بیان کرد.

    وی در ادامه گفت: هم اکنون بیش از 5 هزار نفر در عتبات عالیات هم اکنون مشغول به کار هستند. این 5 هزار نفر نزدیک به 6 سال است که مشغول به کار هستند و 4 سال دیگر نیز هنوز در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

    وی در ادامه بیان کرد: پروسه خدمت آن‌ها 10 سال است.

    رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه در پاسخ به این سوال که شیوه جذب و اعزام آن‌ها به عتبات چگونه است؟ بیان کرد: این مهندسین و کارگران دو دسته هستند یک دسته از آنها از طرف پیمانکاران مختلف اعزام و بخشی هم نیرو‌های ستاد عتبات عالیات هستند.

    پلارک تاکید کرد: 10 درصد این نیرو‌ها که مهندسین ناظر طرح ها هستند با خانواده اعزام می‌شوند و اقامت دائم دارند و بقیه بدون خانواده اعزام و 45 روز کار و 10 روز استراحت دارند.

    وی افزود: حقوق آن‌ها بر اساس آیین نامه تامین اجتماعی بعلاوه خدمات ایاب و ذهاب و خدمات اقامتی است.

    وی در ادامه بیان کرد: شرکت‌های پیمارنکاری بالاتر از حقوق تامین اجتماعی به نیروها حقوق می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی