عصر بازار

پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش‌بنیان

عصر اعتبار- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پرداخت بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ارائه هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش‌بنیان از منابع صندوق نوآوری و ظرفیت بانکی در سال ۹۸ برنامه‌ریزی شده که پیش‌بینی می‌کنیم از این هدف‌گذاری پیشی بگیریم.

پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی وحدت روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک تجارت در صندوق نوآوری و شکوفایی، که با حضور رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری اصلی‌ترین نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است و رسالت تامین مالی این حوزه را دارد.

    وی بیان کرد: اکنون کشور در مرحله گذار از اقتصاد نفتی به دانش‌بنیان است، شروع و بلوغ اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به حمایت خاص دارد تا این حوزه به قوام خود برسد.

    وحدت ادامه داد: چهار هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان موجود، هم تنوع حوزه و هم توان اقتصادی متفاوتی دارند که برخی به مراحل رشد رسیده‌اند و با سیستم پولی و بانکی کار می‌کنند، تلاش کرده‌ایم تا ارتباطشان را با سیستم بانکی تسهیل کنیم، همچنین قواعد مرتبط با سیستم مالی را فرا بگیرند.

    وی افزود: همچنین این اقدام در راستای نگاه صندوق نوآوری به همکاری با نهادهای مالی و اهرم‌سازی منابع صورت گرفته که کاهش تصدی‌گری صندوق و سهولت دسترسی به منابع را در پی خواهد داشت.

    رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: بانک تجارت از بانک‌های پیشگام در همراهی با حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است که این همراهی بانک با صندوق باعث می‌شود شرکت‌ها بتوانند از سیستم بانکی برای تامین مالی کمک بگیرند.

    وحدت با اشاره به راه‌اندازی دفتر حمایت از نوآوری بانک تجارت در این صندوق گفت: خدمات دفتر فراتر از شعبه و باجه بانکی است و در بحث اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه‌ها و خدمات مشاوره‌ای به شرکت ها کمک خواهد کرد.

    وی ادامه داد: راه‌اندازی ال سی داخلی برای شرکت‌های دانش بنیان نیازی مهم است که با توجه به تخصص بانک تجارت در این موضوع این اقدام می‌تواند کمک بزرگی به این شرکت‌ها باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی