عصر بازار

مشکلات جوانان را برای دریافت وام ازدواج می‌دانیم

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: از مشکلات زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده اند باخبر هستیم و مشکلات آن‌ها برای دریافت وام را با بانک مرکزی مطرح می‌کنیم.

مشکلات جوانان را برای دریافت وام ازدواج می‌دانیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان خاصه معاونت جوانان آمار متقاضیان وام ازدواج و افراد در صف انتظار برای دریافت این وام را در اختیار دارد.

    کریمی ادامه داد: ما از مشکلات موجود بر سر راه دریافت ازدواج آگاه هستیم و آن‌ها را با بانک مرکزی در میان می‌گذاریم تا زمان و روند دریافت وام ازدواج برای جوانان تسهیل شود.

    وی در رابطه با مشکل تأمین ضامن برای دریافت وام ازدواج جوانان گفت: بانک مرکزی برای این موضوع تدبیری اندیشیده بدین صورت که فرد متقاضی با معرفی یک ضامن معتبر به بانک و همچنین سفته می‌تواند وام را دریافت کند. امیدواریم با اجرایی شدن این تدبیر متقاضیان به آسانی وام را دریافت کنند.

    مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: نمی‌توان وام را بدون ضامن در اختیار افراد گذاشت چرا که منابع بانک‌ها محدود است، اما درباره بازپرداخت وام باید چاره اندیشی شود که چاره فعلی بانک مرکزی گرفتن ضامن و اوراق است.

    کریمی با اشاره به اقدامات وزارت ورزش برای اوقات فراغت جوانان گفت: برگزاری کارگاره‌های آموزشی پیش از ازدواج از جمله اقدامات وزارتخانه است که کمک زیادی به انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار کرده است.

    گفتنی است که با تصویب هیئت دولت از ابتدای سال جاری مبلغ وام ازدواج 30 میلیون تومان شد. در این راستا بانک مرکزی نیز مصوبه‌ای صادر کرد تا بانک‌ها برای هر وام ازدواج تنها یک ضامن معتبر بخواهند که متاسفانه این دستورالعمل بانک مرکزی از سوی بانک‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شود، و زوج‌های متقاضی وام ازدواج باید هر کدام دو ضامن و مجموعا 4 ضامن معتبر را معرفی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو