عصر بازار

معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛

تامین ۷۵ هزار میلیارد تومان از بودجه با افزایش منابع درآمدی

عصر اعتبار- معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ضمن اشاره به کاهش بیش از یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت و تاثیر آن بر درآمدهای کشور، گفت: با توجه به شرایط موجود حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان از بودجه را با افزایش منابع درآمدی تأمین خواهیم کرد.

تامین ۷۵ هزار میلیارد تومان از بودجه با افزایش منابع درآمدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید حمید پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‎ریزی لرستان، اظهار کرد: سال گذشته خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تحریم‎های ظالمانه نوسان و محدودیت‎های مختلفی در حوزه‎های ارز، مواد اولیه تولید، دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی ایجاد کرد که باید یادآور شد امسال سخت‎تر از سال قبل خواهد بود.

    پورمحمدی اضافه کرد: میزان صادرات نفت از دو میلیون و 680 هزار به یک میلیون و 600 هزار رسیده و این بر درآمدهای ما تأثیر می‌گذارد.

    وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود حدود 75 هزار میلیارد تومان از بودجه را با افزایش منابع درآمدی تأمین خواهیم کرد.

    معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تاکنون از اعتبار استان‎ها کاهش نداده‎ایم و تمام تلاش خود را بر تمرکز کاهش هزینه و اعتبارات ملی قرار داده‎ایم اما استان‎ها باید خود را برای کاهش احتمالی بودجه آماده کنند.

    پورمحمدی گفت: برای جلوگیری از نابسامانی‌ها باید تلاش کنیم ارتباط بودجه را با نفت قطع کنیم.

    وعده پرداخت 22 میلیارد تومان برای ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک تا شهریور

    وی گفت: 22 میلیارد تومان اعتبار آزادسازی قلعه فلک الافلاک خرم‎آباد برای فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی این اثر تا پایان شهریورماه امسال تامین و پرداخت می‎شود.

    وی با اشاره به محور سیل‌زده خرم‌آباد- پلدختر، افزود: به جز بودجه‌ای که در اختیار استان قرار دارد، 225 میلیارد تومان برای تکمیل و بازسازی این محور تأمین اعتبار می‌شود.

    معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: استان‎های لرستان، ایلام، خوزستان و کرمانشاه باید از پیچ و خم کوهستان خارج شده و در ارتباط با یکدیگر به بازارهای ترکیه عراق و سوره وصل شوند.

    پورمحمدی اضافه کرد: برای ایجاد این محور به 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر این پروژه در بلندمدت انجام شود در کمک به اقتصاد استان‌های زاگرس نشین بسیار مؤثر است.

    وی بیان کرد: به همین منظور قرار است یک کنسرسیوم سرمایه‎گذاری با سهم 20 درصدی دولت، 40 درصدی بخش خصوصی و 40 درصدی بانک‎ها تشکیل شود و این چهار استان نیز کارگروه ویژه‎ای تشکیل دهند.

    معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در سال رونق تولید برای هر استان 30 پروژه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود در لرستان نیز این تعداد پروژه که هم‌اکنون 23 مورد آن تأییدشده، به 30 پروژه برسد.

    پورمحمدی اظهار کرد: لرستان با وجود 2.2 درصد جمعیت و 1.7 درصد مساحت کشور 1.08 درصد تولید کشور را دارد که این منطبق با جمعیت و وسعت این استان نیست و نشان می‎دهد مردم لرستان فقیر و دارای سرانه پایین درآمدی هستند.

    وی تصریح کرد: از سال 80 تاکنون سهم لرستان در تولید کشور سه دهم درصد کاهش یافته که باید برنامه ریزی جدی در این راستا صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی