عصر بازار

اصلاح سیستم بانکی در دستور کار دولت است

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح سیستم بانکی که از مهمترین چالش‌های هفت‌گانه کشور است در دستور کار دولت بوده و پیگیری‌های لازم آن انجام خواهد شد.

اصلاح سیستم بانکی در دستور کار دولت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته 862 میلیارد تومان از کمک‌های مجمع خیران کشور برخوردار شدیم که نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته است. یکی از اقدامات خوب نیکوکاران در این حوزه، ساخت مسکن برای خانوارهایی بوده که دارای دو معلول به بالا هستند. تاکنون تعداد 14 هزار و 358 خانواده دارای معلول از طریق بهزیستی شناسایی شده‌اند که برای 6 هزار و 250 نفر آن‌ها مسکن تامین شده است. 

    وی افزود: امروز در این همایش که با ابتکار خود خیران سراسر کشور برگزار شده، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه مسکن برای 6 هزار و 800 خانوار باقی‌مانده نیز انجام شد و ساخت تعداد 1700 واحد مسکونی توسط خیران این نشست قطعی شده است. 

    شریعتمداری در رابطه با توانمندسازی معلولان ادامه داد: در راستای توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید اقدامات و همکاری‌های لازم را در تقسیم منابع بانکی ارزان قیمت برای توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا در نظر گرفته‌اند. در این راستا میزان 3 هزار و 500 میلیارد تومان به‌طور جداگانه به این بخش اختصاص دادیم تا توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی برای افراد تحت پوشش این سازمان‌ها صورت بگیرد.

    وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی توضیح داد: در این جلسه با همکاران خیر خود متعهد شدیم تا در کنار ساخت مسکن برای همه خانواده‌های دو معلول و بالاتر آموزش‌های لازم برای اعضای آن‌ها که علاقه‌مند به مهارت‌آموزی باشند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شود. 

    شریعتمداری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دولت در بخش اشتغال فراگیر، توانمندسازی اقشاری است که نیازمند کار هستند. در این راستا بحث مشاغل خانگی در سال گذشته مورد توجه جدی قرار گرفت که تعداد 270 هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی بودند و ثبت نام کردند و تعداد 93 هزار نفر از آن‌ها در طی سال 97 دارای شغل در خانه شدند. 

    اختصاص 10 میلیون  تومان وام برای هر فرد متقاضی مشاغل خانگی

    وی تصریح کرد: متوسط پرداختی برای مشاغل خانگی براساس بودجه درنظر گرفته شده شش میلیون و 600 هزار تومان است که مبلغ اندکی است. با توافق‌هایی که با بانک مرکزی داشته‌ایم تلاش کردیم که با استفاده از منابع موجود در تبصره 18 قانون بودجه سال جاری، اعتبار لازم را تامین کنیم تا بتوانیم به طور متوسط برای هر شغل خانگی 10 میلیون تومان اختصاص دهیم.

    وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در رابطه با استخدام معلولان در مراکز دولتی تصریح کرد: مسئول اجرای این قانون، سازمان اداره استخدامی است. سازمان بهزیستی نیز به عنوان یکی از مهمترین متولیان در نهادهای اجتماعی این موضوع را به طور جد پیگیری می‌کند. بنابراین معلولان در همه نهادهای دولتی متناسب با شرایطی که دارند و می‌توانند به کار بپردازند.

    تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌ها برای رفع مشکلات کارخانه‌دارها

    وی در پاسخ به این پرسش که برای رفع مشکلاتی که نظام بانکی برای بخش خصوصی و کارخانه‌دارها ایجاد کرده چه اقداماتی انجام داده‌اید، گفت: برای حل این مشکل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شده در تهران نیز این ستاد به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود و یکی از مهمترین اموری که به آن می‌پردازند توجه مسائل و بدیهی‌های واحدهای تولیدی و کارآفرین به نظام بانکی است. در مواردی که این کمیته‌ها تایید کنند بدیهی‌ها و جرایم آن‌ها رفع خواهد شد.

    شریعتمداری تشریح کرد: اصلاح سیستم بانکی که از مهمترین چالش‌های هفت‌گانه کشور است در دستور کار دولت بوده و پیگیری‌های لازم آن انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو