عصر بازار

طی یک تفاهم‌نامه دوجانبه انجام شد؛

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای کسب‌وکارهای دیجیتال

عصر اعتبار- طی تفاهم‌نامه‌ای دوجانبه میان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سه استان به صورت پایلوت آغاز به کار کرد.

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای کسب‌وکارهای دیجیتال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، این تفاهم‌نامه میان محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی کشور و مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

    در مراسم امضای تفاهم‌نامه مهدی محمدی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با هدف توسعه کسب و کارهای دیجیتال راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش دیجیتال همراه با ریسک بسیار بالایی است، با راه‌اندازی این صندوق سعی در حمایت و جذب سرمایه‌گذاران سنتی به حوزه دیجیتال داریم.

    وی ادامه داد: جذابیت سرمایه‌گذاری در سایر بازارها رو به کاهش است اما شاهد افزایش توجه سرمایه‌گذاران سنتی به حوزه دیجیتال هستیم.

    وی موفقیت استارتاپ‌های بزرگ را یکی از دلایل افزایش توجه به سرمایه‌گذاری بخش دیجیتال دانست و گفت: لازم است برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به این حوزه بسترهای لازم فراهم شود که از جمله این بسترها کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است.

    محمدی اضافه کرد: برای تشویق سرمایه‌گذاران در حوزه دیجیتال بخش دولتی در حال افزایش همکاری‌های خود با بخش‌های خصوصی فعال در این حوزه است.

    محمدی با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم تا بخش خصوصی علاوه بر وظایف اجرایی در سیاست‌گذاری نیز حضور داشته باشد، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه نظام صنفی یارانه‌ای کشور به عنوان نماینده بخش خصوصی می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها نیز اعمال عقیده کند.

    وی تصریح کرد: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه دولت برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش زیادی از ریسک سرمایه‌گذاری را بر عهده می‌گیرد تا در صورت زیان، بخش خصوصی کمتر آسیب ببیند.

    همچنین؛ علاوه بر تفاهم‌نامه دوجانبه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نظام صنفی یارانه‌ای کشور یک تفاهم‌نامه چهار جانبه نیز با حضور این دو نهاد و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ایجاد تسهیلات و مشارکت در سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به امضای طرفین رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی