عصر بازار

اعطای ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌آموزی

عصر اعتبار- نماینده قرارگاه مهارتی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح از اعطای تسهیلات بانکی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در آینده نزدیک خبر داد.

اعطای ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌آموزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سردار داوود روشنی ظهر امروز در نشست مشترک استانی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه استان مرکزی با اشاره به جایگاه رفیع و شایسته سرباز در نظام اسلامی اظهار داشت: سربازان همواره مدافع انقلاب محسوب می‌شوند و به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان بنیه دفاعی در نیروهای مسلح، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشند.
    وی ادامه داد: دوران سربازی، فرصت مغتنمی است که در آن سربازان می‌توانند با خودسازی و تزکیه نفس، از دانش‌های مختلف علمی، دینی و مذهبی بهره‌مند شده و با کسب مهارت‌های نوین در سایه تلاش جهادی، به سوی فتح قله‌های پیشرفت کشور گام بردارند.
    این مقام ارشد نظامی با اشاره به اینکه این قرارگاه در سال 96 و به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در راستای افزایش مهارت‌های سربازان وظیفه با برنامه‌ریزی هدفمند ایجاد شده است، افزود: هدف از اجرای طرح مهارت‌آموزی ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای کارکنان وظیفه است.
    روشنی بیان داشت: مطابق برنامه‌ریزی‌های این قرارگاه، مهارت‌آموزی سربازان شامل دوران پیش از سربازی، غربالگری، دوران سربازی و پس از سربازی است.
    وی رویکرد برنامه‌ریزی آموزشی امسال را کمیت توأم با کیفیت و توسعه مهارت عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و خصوصی با همکاری گسترده در زمینه مهارت‌های تخصصی می‌توانند گامی ارزنده در آموزش سربازان به عنوان نیروی کار برای آینده جامعه بردارند.
    نماینده قرارگاه مهارتی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را آمادگی برای اشتغال جوانان پس از دوران سربازی دانست و بیان داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان ملی جوانان و هلال‌احمر از مهم‌ترین سازمان‌های همکار در این امر مهم به شمار می‌روند.
    وی در ادامه به‌کارگیری مربی‌های کار آزموده و استفاده از تجهیزات کارگاهی را دو معقوله مهم در امر مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عنوان کرد و گفت: هر چند آموزش‌های مهارتی در حال حاضر در نیروهای مسلح در حال اجرا است، اما این تلاش‌ها باید با ایجاد همگرایی و مشارکت جمعی بین نهادهای مؤثر در حوزه جوانان و نیز همکاری و نقش‌پذیری دستگاه‌های اجرایی، گسترده‌تر، هدفمندتر و نظام‌مند‌تر از گذشته باشد تا پیامدهای آن در عرصه جامعه و خانواده، خود را به خوبی نشان دهد.
    روشنی از مهارت‌آموزی 100 هزار سرباز وظیفه در سال 96 خبر داد و بیان داشت: سال گذشته این تعداد به 200 هزار نفر افزایش یافته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری 240 هزار سرباز وظیفه موفق به کسب گواهینامه مهارت‌آموزی شوند.
    وی از اعطاء تسهیلات بانکی تا سقف 300 میلیون ریال به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این وام بدون سود و با اقساط 60 ماهه است که با هدف رونق کسب‌وکار جوانان دارای مهارت در اختیار این افراد گذاشته می‌شود که در حال حاضر در استان خوزستان اجرا خواهد شد.
    این مقام انتظامی اظهار داشت: اجرای این طرح دستاوردهای خوبی را در زمینه کسب مهارت‌های مختلف برای کارکنان وظیفه به همراه داشته است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو