عصر بازار

ربیعی اخبار منتشر شده درباره گم شدن یک میلیارد یورو را تکذیب کرد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت در واکنش به ادعای گم شدن یک میلیارد یورو ارز در واردات گفت: می خواهم به جامعه اطمینان دهم که دولت حتی پیگیر یک سنت تخصیص یافته شده و چنین پولی گم نشده است.

ربیعی اخبار منتشر شده درباره گم شدن یک میلیارد یورو را تکذیب کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد ادعای گم شدن یک میلیارد یورو در واردات افزود: اصل ماجرا این است که آقای همتی در تاریخ 12 خرداد سال 98 نامه ای به رئیس جمهور می نویسد و اعلام می کند که تخصیص و تأمین ارز در سال های اخیر با نرخ های ترجیحی و برای برخی کالاها در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت صورت گرفته است.
    وی ادامه داد: آقای همتی در این نامه از رئیس جمهور می خواهد که اولاً هماهنگی های لازم برای سهمیه ها و کنترل تقاضاها صورت بگیرد و خواسته دوم ایشان هم این است که پیگیری شود تا با توجه به ارزهای تخصیص یافته، در بخش واردات کالا نیز تسریع انجام شود.
    سخنگوی دولت گفت: بنابر این بحث ما، بحث گم شدن پول نیست و این موضوع که یک میلیارد یورو پول گم شده غلط است زیرا در نامه لیست تمام شرکت ها اعلام شده و باید گفت دولت حتی برای پرداخت یک سنت هم حساسیت به خرج می دهد و خواهد داد.
    ربیعی با بیان این که در مورد ارز تخصیص یافته، کیفیت کالا و چگونگی توزیع پیگیری های لازم انجام شده اظهار داشت: البته متأسفانه سوءاستفاده هایی صورت می گیرد اما در این نامه آقای واعظی یک یادداشت به آن اضافه کرده و به وزارتخانه ها ارسال می کند تا به موقع رسیدگی شود.
    وی خاطر نشان کرد: به مردم اطمینان می دهم که اصلاً چنین پولی گم نشده و رقم قابل توجهی از آن به واردات دارو تخصیص داده شده و کالاهای صنعتی از جمله کاغذ، لاستیک و کالاهای انسانی و دامی نیز بخشی از این موارد بوده است.
    سخنگوی دولت در ادامه در خصوص صحبت های وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با آقای نمکی صحبت کردم و مشخص شد بحث آقای نمکی در کمیسیون با آنچه به نقل از ایشان مطرح شده متفاوت است و صحبت های ایشان در جهت شفاف سازی بوده است.
    ربیعی با بیان این که 1،3 میلیارد دلار ارزش رقمی است که به دارو اختصاص یافته اظهار داشت: ایشان حق دارند پیگیر باشند و از چهار ماه گذشته نیز این کار در وزارت بهداشت آغاز شده است.
    وی در پایان تاکید کرد: می خواهم به جامعه اطمینان دهم که دولت حتی یک سنت ارز تخصیص یافته شده را هم پیگیری می کند زیرا این منابع اموال مردم است و وظیفه اخلاقی و انسانی ما است که اجازه حیف و میل آن را ندهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو