عصر بازار

نرخ نیما در نزدیکی نرخ بازار آزاد

عرضه ۶ میلیارد و ۴۴۹ میلیون یورو به سامانه نیما

عصر اعتبار- براساس آمار و ارقام منتشر شده در سامانه نیما مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات در چهار ماهه نخست سال جاری به ۶ میلیارد و ۴۴۹ میلیون یورو رسید. در حالیکه در این بازه زمانی مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات ۶ میلیارد و ۶۱۵ میلیون یورو است.

عرضه ۶ میلیارد و ۴۴۹ میلیون یورو به سامانه نیما
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، براساس آمار و ارقام منتشر شده در سامانه نیما مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات در چهار ماه نخست سال جاری به 6 میلیارد و 449 میلیون یورو رسید. در حالیکه در این بازه زمانی مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات 6 میلیارد و 615 میلیون یورو است.

    تیر 1

     همچنین براساس همین آمار، مجموع معاملات خرید ارز بابت واردات در تیرماه یک میلیارد و 952 میلیون یورو و مجموع معاملات فروش ارز بابت صادرات یک میلیارد و 941 میلیون یورو بوده است. بنابراین در تیر ماه سال جاری ارز، عرضه شده در سامانه نیما  از ماه‌های فرودین و خرداد بیشتر و از اردیبهشت کمتر بوده است.

    براساس آمار مندرج در سامانه نیما میانگین نرخ فروش یورو در بازار ثانویه در تیرماه 12670 تومان بوده است که نشان دهنده روند صعودی در این نرخ است. بطوریکه میانگین نرخ فروش یورو به صورت ماهانه در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب 10327 تومان، 10267 تومان و 11251 تومان بوده است.

    تیر 2

     روند افزایشی نرخ سامانه نیما از یک سو و کاهش نرخ بازار آزاد از سوی دیگر، باعث شده است تا فاصله این دو نرخ نسبت به هر زمان دیگر کمتر شود. روند افزایشی نرخ سامانه نیما به گونه‌ای بوده است که میانگین نرخ فروش یورو در این سامانه از 9562 تومان در تاریخ پنج فروردین به 12990 تومان در 30 تیرماه رسیده است. همچنین نرخ یورو در بازار آزاد در 5 فرودین سال جاری 15150 تومان بود که 31 تیر به 13800 تومان کاهش یافته است

    تیر 5

    همچنین براساس اطلاعات مندرج در سامانه نیما افزایش نرخ فروش یورو در این سامانه از یک روند پایدار از ابتدای سال تاکنون داشته است.

    تیر 3

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو