عصر بازار

پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به سربازان مهارت آموز

عصر اعتبار- رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: به سربازانی که گواهینامه مهارت آموزی دریافت می‌کنند، بعد از خدمت ۳۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به سربازان مهارت آموز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع مهارت آموزی یکی از تدابیر خوب نیرو‌های مسلح است و مراحل ابتدایی را طی می‌کند.

    او افزود: کلیه مشمولان می‌توانند قبل از اعزام به خدمت، مهارت‌ها و تحصیلات خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) در سامانه وظیفه عمومی ثبت کنند و متناسب با آن مهارت و توانایی، در یکی از نیرو‌های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و یا دیگر سازمان‌ها، از سوی سازمان وظیفه عمومی توزیع شوند.

    رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه سربازان آینده سازان کشور هستند، گفت: در حال حاضر بیش از 120 هزار سرباز در دوران سربازی در زمینه‌های مختلف مهارت می‌آموزند.

    سردار مهری افزود: سرباز رکن اصلی توان دفاعی و انتظامی کشور است و در دوران دفاع مقدس بیش از نیمی از رزمندگان را سربازان تشکیل می‌دادند.

    این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: به سربازانی که گواهینامه مهارت آموزی دریافت می‌کنند، بعد از پایان خدمت خدمت، به منظور ایجاد شغل در جامعه، سی میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

    او در خصوص نحوه توزیع نیروی سربازان گفت: سربازان متاهل بعد از اتمام دوران آموزشی در محل سکونت همسر خود به کارگیری می‌شوند، همچنین برای سایر سربازان نیز در نظر داریم در حد امکان در نزدیک‌ترین مکان به محل اقامت خود و یا تا شعاع 300 کیلومتری، بکارگیری شوند.

    سردار مهری در مورد نحوه تردد مشمولان غایب مقیم خارج از کشور گفت: مشمولان غای ایرانی مقیم خارج از کشور در صورتی با غیبت اجازه تردد به کشور را دارند که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند؛ در این صورت از تاریخ ورود به غیبت می‌توانند حداکثر دو بار در سال و در مجموع به مدت سه ماه تا پایان سال 1400 به کشور تردد کنند.

    او با بیان اینکه افزایش حقوق سربازان یکی از مطالبات ما در سازمان وظیفه عمومی است، گفت: حقوق سربازان بسیار کم است و باید افزایش پیدا کند.

    این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پرداخت حقوق سربازان توسط دولت انجام می‌شود، گفت: طبق قانون برابر 60 تا 90 درصد حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح باید به سربازان پرداخت شود، اما این کار انجام نمی‌شود و حقوق 200 هزار تومانی برای یک سرباز بسیار کم است و حتی پاداش پایان خدمت سربازان پرداخت نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی