عصر بازار

معاون فنی بیمه البرز:

خسارت کشتی غرق شده شباهنگ قابل رسیدگی نیست

عصر اعتبار- معاون فنی بیمه البرز با اشاره به اصل تقدم ایفای تعهدات بیمه‌گذار برتعهدات بیمه‌گر گفت: کشتی شباهنگ تحت پوشش بیمه البرز بوده اما از آنجایی که حق بیمه خود را پرداخت نکرده، خسارت آن نیز قابل رسیدگی نیست.

خسارت کشتی غرق شده شباهنگ قابل رسیدگی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، احمد صفرزاده  ضمن تائید اینکه کشتی «شباهنگ» تحت پوشش بیمه البرز بوده است، اظهار داشت: بیمه البرز در تاریخ 27 تیرماه 1398 برای این کشتی بیمه‌نامه‌ای را با مبلغ 59 میلیون تومان (حق بیمه) صادر کرده است اما پیش‌بینی شده بود که از این رقم باید مبلغ 12 میلیون تومان به طور نقدی و مابقی آن طبق شرایط بیمه نامه پرداخت شود که متاسفانه رقم اولیه پرداخت نشده است.

    وی اصل تقدم ایفای تعهدات بیمه گذار برای ایفای تعهدات بیمه گر را یادآور شد و تصریح کرد: اول باید حق بیمه پرداخت می‌شد و بعد از آن براساس شرایط بیمه‌نامه و مدارک موجود، خسارت در صورتی که جزو پوشش‌های بیمه‌نامه بود، بررسی و پرداخت می‌شد.

    معاون فنی بیمه البرز خاطرنشان کرد که تعهد بیمه‌گر درباره کشتی شباهنگ 4.5 میلیارد تومان بوده که با محاسبه 15 درصد فرانشیز آن، در نهایت خسارت قابل پرداخت برای آن (85 درصد کل تعهد بیمه‌گر) حدود 3 میلیارد و 800 میلیون تومان می‌شد.

    کشتی شباهنگ که حامل حدود هزار تن کاشی صادراتی از بندر انزلی به مقصد بندر «ماخاچکالا» روسیه بود روز جمعه، در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان (لنکران) غرق شد و خدمه این شناور به محض ایجاد آبگرفتگی درخواست کمک کردند که با توجه به نزدیکتر بودن نیروهای امداد و نجات جمهوری آذربایجان، آنها برای کمک اقدام کردند.

    این کشتی که تحت مالکیت و پرچم جمهوری اسلامی ایران بود در 17 مایلی لنکران آذربایجان دچار سانحه و به طور کامل غرق شد. 9 خدمه این شناور (هفت ایرانی و 2 هندی) در سلامت کامل هستند و قرار بود تا پایان روز گذشته (شنبه) از مرز آستارا وارد ایران شوند.

    صفرزاده از سوی دیگر خاطرنشان کرد که تنها بدنه کشتی در پوشش بیمه البرز بوده و بیمه باربری آن با این شرکت بیمه نبوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی