عصر بازار

پنج شرط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک سامان

عصر اعتبار- مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی پنج شرط را برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سامان اعلام کرد.

پنج شرط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک سامان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبِنا، مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در نامه ای به مدیرعامل بانک سامان شرایط برگزاری مجمع این بانک را اعلام کرده است.

    در این نامه آمده است: احتراما بازگشت به نامه شماره 237-1100-98 تاریخ هشتم مردادماه 1398 با موضوع درخواست آن بانک جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی سال 1397، به استحضار می رساند برگزاری مجمع عمومی مذکور مشروط به انجام و اعمال موارد زیر و طرح صورت های مالی واصله طی نامه فوق الذکر در مجمع عمومی یاد شده بلامانع است:

    1- اعمال ثبت های اصلاحی لازم حداقل به مبلغ 80000 میلیارد ریال بابت کسری ذخایر مطالبات مشکوک الوصول (شامل 400 میلیارد ریال ذخیره عمومی و 400 میلیارد ریال ذخیره اختصاصی) علاوه بر مبلغ 7.881 میلیارد ریال مجموع ذخایر عمومی و اختصاصی مندرج در صورت های مالی موصوف و اصلاح حساب های بانک از این بابت بلافاصله پس از برگزاری مجمع عمومی و ارائه مستندات مربوط به این بانک.

    2- لزوم رعایت بخشنامه شماره92847/98 به تاریخ 22 خردادماه 1398 این بانک در خصوص سود ناشی از تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی.

    3- ممنوعیت توزیع سود از محل سود انباشته و سود سال جاری به استثنای حداقل مقرر در قانون تجارت.

    4- قرائت این نامه در مجمع عمومی بانک و درج مفاد آن در صورتجلسه و مصوبات مجمع عمومی.

    5- بارگذاری این نامه بر روی پرتال سامانه جامع اطلاع رسانی مشتریان به آدرس www.codal.ir.

    در پایان این نامه از مدیرعامل بانک سامان خواسته شده ضمن بارگذاری صورت های مالی حسابرسی شده پایان سال مالی 1397 در سامانه مهتاب پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، یک نسخه از صورت های مالی حسابرسی شده و مصوب سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1397 آن بانک به همراه تصویر صورتجلسه و خلاصه تکالیف و تصمیمات مجمع مذکور به مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی ارسال شود.

    این نامه به امضای عبدالمهدی ارجمندنژاد و مهدی عطوان رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی