عصر بازار

سامانه متمرکز مستمری‌های تامین اجتماعی به زودی اجرایی می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی، سامانه متمرکز مستمری‌ها به زودی در سراسر کشور اجرایی می شود.

سامانه متمرکز مستمری‌های تامین اجتماعی به زودی اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدمحمدعلی جنانی در بازدید از روند اجرای  آزمایشی سامانه متمرکز مستمری در شعبه شمیران، افزود: سامانه متمرکز مستمری با همکاری اداره کل امور فنی مستمری ها و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین طراحی شده و در حال حاضر در شعب تامین اجتماعی 19، 29 و 21 تهران و همچنین در شعبه شمیران در حال بهره برداری است.      

    جنانی با توجه به اهمیت ارایه خدمات بهنگام به مستمری بگیران به ویژه در امر درمان و پرداخت مستمری این موضوع را بسیارارزشمند دانست و با اشاره به اخذ بازخورد ازمدیریت و کارکنان شعبه، با توجه به تغییرات زیرساختی در این سامانه و اصلاحاتی که در فرآیندهای جاری ایجاد شده است، تصریح کرد: امر آموزش  از الزامات اساسی اجرای این طرح در سراسر کشور است به همین منظور باید آموزش کارکنان سایر واحدهای اجرایی مورد تاکید قرار گیرد.

    پایلوت موازی سیستم متمرکز مستمری در شعبه 29 تهران از شهریور سال گذشته و پایلوت عملیاتی در شعبه 29 تهران از دی97 آغاز شده است و بر اساس مصوبات شورای فاوا، پایلوت عملیاتی سامانه از  فروردین امسال در شعبه 19 تهران آغاز و در نهایت از مرداد امسال در شعب شمیران و 21 تهران به بهره برداری رسید.
     سامانه متمرکز مستمری با اهدافی نظیر ایجاد پایگاه اطلاعات متمرکز از احکام مستمری، مدیریت مصارف، کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای اجرایی، یکسان سازی رویه ها و فرآیندها و فراهم کردن بستر ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری بگیران طراحی شده است.

    با کمک این سامانه، ارتباط برخط این سامانه با سامانه کمیسیون های پزشکی، سامانه متمرکز نامنویسی و وب سرویسهای سایر دستگاهها نظیر سازمان ثبت احوال و بانکهای دارای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی مبنی بر کنترل برخط شماره حساب مستمری بگیران ایجاد شده است که این امر موجب صحت سنجی اطلاعات مبنای برقراری مستمری شده است.

    در حال حاضر 3 میلیون و 200 هزار نفر به عنوان مستمری بگیر و بازنشسته از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.

    سازمان تأمین اجتماعی با حدود 43 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، در حال حاضر 60 نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

    بخش بیمه‌ای این سازمان دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی