عصر بازار

رشد اقتصادی فرانسه بیشتر می‌شود

عصر اعتبار- بانک مرکزی فرانسه پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را افزایش داد.

رشد اقتصادی فرانسه بیشتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی فرانسه در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و سومین اقتصاد بزرگ اروپایی در سه ماهه سوم سال به 0.3 درصد افزایش یابد. این رشد در صورت تحقق 0.1 درصد بیشتر از رشد مدت مشابه سه ماهه دوم سال و 0.1 درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی این بانک خواهد بود.

    اقتصاد فرانسه سال گذشته به رشد 1.7 درصدی دست یافته بود و دولت این کشور پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال 1.4 درصد خواهد بود. هرچند که سطح فعالیت‌های اقتصادی در فرانسه هنوز بالاتر از زمان رکود سال 2008 است و بازار کار به تدریج رو به بهبود است اما پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی در فرانسه نیز به مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان کاهش یابد.

    بانک مرکزی فرانسه در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرده است که شاخص اطمینان فعالیت های تجاری و تولیدات صنعتی در این کشور در ماه ژوئیه به نسبت ماه ژوئن افزایش پیدا کرده است.

    در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن، اقتصاد فرانسه به رشد 0.2 درصدی دست یافت که 0.1 درصد کمتر از رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال 2019 بود. این رشد که ضعیف ترین نرخ رشد ثبت شده در این کشور طی یک سال اخیر محسوب می‌شود بیش از همه تحت تاثیر کاهش مصرف خانوارهای فرانسوی قرار گرفته است.

    متوسط رشد اقتصادی فرانسه در بازه زمانی 1949 تا 2019 معادل 0.78 درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال 1968 با 8 درصد و کمترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به رشد منفی 5.3 درصدی سه ماهه دوم همان سال بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی