عصر بازار

افزایش کسری بودجه آمریکا

عصر اعتبار- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تا پایان ماه ژوئیه، کسری بودجه این کشور به ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش کسری بودجه آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرد که با توجه به افزایش مخارج درمانی و دفاعی این کشور در ماه ژوئیه، مخارج با 23 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 371 میلیارد دلار رسیده است در حالی که درآمدها تنها با 12 درصد افزایش نسبت به ژوئیه سال قبل به 251 میلیارد دلار رسیده است.

    براس سال مالی 2019 کسری بودجه آمریکا تا پایان ماه ژوئیه به 867 میلیارد دلار رسیده است که 183 میلیارد دلار بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. از سال 2016 و با روی کار آمدن دولت ترامپ، وضعیت کسری بودجه آمریکا وخیم‌تر شده و بار هزینه‌های درمانی با توجه به پدیده سالمندی جمعیت بر دوش منابع بودجه سنگین‌تر شده است.

    علاوه بر هزینه های درمانی، افزایش بودجه نظامی نیز از دیگر عواملی بوده که منجر به افزایش کسری بودجه شده است. کنگره آمریکا اخیرا با درخواست ترامپ برای افزایش هزینه‌های نظامی موافقت کرده است که قطعا بار بدهی دولت را سنگین خواهد کرد. تنها در ماه ژوئیه واشنگتن 53 میلیارد دلار صرف امور نظامی کرد و هزینه های درمانی نیز از 34 میلیارد دلار در ژوئیه 2018 به 66 میلیارد دلار در ژوئیه امسال افزایش یافت.

    در حال حاضر نسبت بدهی به کل اقتصاد آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد و طبق پیش بینی دفتر بودجه کنگره آمریکا، تا سال 2029 بدهی ها تقریبا به اندازه کل تولید ناخالص داخلی آمریکا خواهند شد.

    از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، بدهی دولت آمریکا بیش از 2 تریلیون دلار افزایش یافته است. همچنین این رقم در مقایسه با بدهی ثبت شده دولت در سال 2008 بیش از دو برابر افزایش یافته و اقتصاددانان معتقدند روند افزایش بدهی آمریکا کماکان ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی