عصر بازار

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

دولت توان کاهش نرخ سود بانکی را ندارد

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: فعلا دولت نه قادر است که منابع ریالی ارزان را در اختیار بنگاه‌ها بگذارد و نه توان این را دارد که نرخ سودهای بانکی را کاهش دهد.

دولت توان کاهش نرخ سود بانکی را ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، کاهش نرخ سود بانکی حالا به یک آمال و آرزو برای بخش‌خصوصی کشور تبدیل شده است. یکی از برنامه‌های اصلی دولت یازدهم کاهش نرخ سود بانکی بود؛ هر چند که برنامه‌هایی در این زمینه نوشته شد اما این برنامه‌ها هیچ‌گاه جنبه عملیاتی به خود نگرفت. با توجه به اینکه تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ماه امسال به رقم 52٫1 درصد رسیده فعالان بازار معتقدند که نرخ سود بانکی کاهش نمی‌یابد.

    در همین حال، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که تکلیف نرخ سود بانکی چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: بخش‌خصوصی بارها نسبت به افزایش نرخ سودهای بانکی واکنش نشان داده و از مدیران بانکی نیز تقاضا دارد تا نرخ سودهای بانکی کاهش یابد. در شرایط فعلی نرخ سودهای بانکی نیز تابع شرایط کلان اقتصادی است. قطعا نرخ سودهای بانکی با دستور کاهش نمی‌یابد.

    ناصر ریاحی افزود: دولت باید منابعی با سودهای کم را برای واحدهای تولیدی در نظر بگیرد اما متاسفانه فعلا دولت نه قادر است که منابع ریالی ارزان را در اختیار بنگاه‌ها قرار دهد و نه توان این را دارد که نرخ سودهای بانکی را کاهش دهد.

    او در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با کمبود دارو رو به رو هستیم یا خیر؟ اظهار کرد: برخی پزشک‌ها و بیماران مصرف داروی خارجی را نسبت به داروی ساخت داخل بیشتر ترجیح می‌دهند که البته مصرف داروی خارجی آثار متفاوتی نسبت به داروهای داخلی دارد. در کل فعلا داروی بیماران موجود است اما باید اشاره کرد که در برخی از داروهای خارجی با کمبود رو به رو هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی