عصر بازار

یوان چین در پایین ترین سطح ۱۱ سال اخیر

عصر اعتبار- نگرانی از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث ریزش مجدد ارزش یوان شد.

یوان چین در پایین ترین سطح ۱۱ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ارزش یوان درآخرین دور از معاملات ارزی بازار چین با 0.34 درصد کاهش همراه شد تا نرخ برابری دلار در برابر یوان با 0.34 درصد افزایش به 7.0875 یوان برسد که از چهاردهم مارس سال 2008 تاکنون بی‌سابقه بوده است. معامله گران می گویند که با نزدیک شدن به آغاز ماه سپتامبر و احتمال اعمال دور جدید تعرفه های وارداتی آمریکا بر محصولات چینی، تقاضا برای خرید دلار در چین افزایش یافته است.

    وزارت بازرگانی چین دیروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد این کشور امیدوار است آمریکایی‌ها در خصوص مسائل تجاری تصمیم اشتباهی نگیرند اما چین برای مواجهه با هر سناریویی کاملا آماده است.

    دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که او همان کسی است که جلوی تراز نامتعادل تجارت آمریکا با چین ایستاده است چرا که بلاخره باید کسی پیدا می‌شد که جلوی چین بایستد.

    یک معامله گر ارز چینی در شانگهای به رویترز گفت: بازار ارز توجه خیلی زیادی به اختلاف تجاری بین چین و آمریکا دارد و تاثیر این اتفاقات بر روی یوان بیش از سایر متغیرهای بازار ارز است.

    از سوی دیگر بانک‌های دولتی چین برای جلوگیری از ریزش بیشتر یوان وارد بازار شدند و دلارهای خود را به ازای 7.07 یوان به فروش رساندند. ورود این بانک‌ها به معاملات باعث کاهش شتاب تقاضا برای خرید دلار شد چرا که برخی از معامله گران را به این نتیجه رساند که دولت نمی خواهد بیش از این شاهد زمین‌گیر شدن یوان باشد.

    به گفته برخی معامله گران، در صورت خروج بانک‌ها از بازار، احتمال سقوط یوان به سطح 7.1 در برابر دلار نیز وجود دارد. سرنا ژو- تحلیل‌گر بازار در بانک "میزوهو سکیوریتیز" گفت یوان در کانال 7 انعطاف بیشتری دارد و انتظار می رود شاهد شکسته شدن کانال 7 و رسیدن دلار به 7.1 یوان نیز باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی