عصر بازار

معافیت مالیاتی شرکت‌های فنی و مهندسی صادراتی

عصر اعتبار- خیابانی گفت: هر گونه مشوق و یا تسهیلات به خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های خارج از کشور می‌تواند موجب گسترش صادرات شود.

معافیت مالیاتی شرکت‌های فنی و مهندسی صادراتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد خیابانی یکی از فعالان انجمن صادرکنندگان فنی و مهندسی ایران و مسئول پیگیری صدور گواهینامه‌های شغلی درباره آخرین تحولات و اقدامات حاصل شده در بخش خدمات فنی و مهندسی، گفت: هر گونه مشوق و یا تسهیلات برای شرکت‌ها و کارمندان شاغل به خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های خارج از کشور می‌تواند موجبات رشد و گسترش صادرات خدمات فنی و مهندسی را فراهم کند.

    او ادامه داد: ارائه این تسهیلات به لحاظ اداری و اجرایی نیازمند طراحی و به کارگیری ابزار‌هایی است که بتواند تضمین کننده ارائه خدمات به شیوه قانونی و در چارچوب زمانی مشخص باشد به همین دلیل در خرداد سال 93 انجمن طی تفاهم نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت پیگیری و صدور گواهینامه انجام پروژه های خارج از کشور را بر عهده گرفت.

    خیابانی در مورد مزایای گواهینامه شغلی اضافه کرد: ایرانیان اعزامی به خارج از کشور به شرط داشتن این گواهینامه از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات خروج از کشور معاف می‌شوند به طوری که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی موظف است برای این گونه افراد بر اساس تفاهمنامه امضا شده با انجمن گواهینامه شغلی صادر کند که به منظور برخورداری آن‌ها از مزایای بیمه‌ای در داخل و خارج از کشور لیست کارکنان مشمول را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد.

    مسئول پیگیری صدور گواهینامه‌های شغلی اضافه کرد: انجمن همچنین با انجام تشریفات اداری و از جمله تشکیل پرونده برای متقاضیان بر اساس مدارک درخواستی زمینه لازم برای انعقاد قرارداد همکاری با دیگر نهاد‌ها و ارگان‌های مسئول را فراهم می‌سازد و با راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی امکان بهره‌مندی بیشتر از امکانات موجود در دیگرکشور‌های جهان را مهیا می‌کند.

    او تصریح کرد: راه اندازی و اجرای کارگاه‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های مرتبط با اشتغال در خارج از کشور، تهیه بسته‌های آموزشی برای کارجو‌های اعزامی، اطلاع رسانی و گردآوری تجربیات و یافته‌های موجود در حوزه صدورخدمات فنی و مهندسی در جهان از جمله اقداماتی است که انجمن همزمان و موازی با صدورگواهینامه شغلی مورد توجه و پیگیری قرار می‌دهد.

    خیابانی طرح گواهینامه شغلی را یک ابتکار ویژه کشور خواند و گفت: این طرح برای نخستین بار در وزارت کار و در دفترمدیر کل هدایت کاریابی و کار در خارج از کشور ارائه و تصویب شد که در پی تصویب این طرح انجمن آمادگی خود را برای مشارکت فعال در این زمنیه اعلام کرد.

    مسئول پیگیری صدور گواهینامه‌های شغلی اضافه کرد: انجمن در حال حاضر دارای حدود 250 عضو است که بابت خدمات اداری و مشاوره انجمن سالانه حق عضویت می‌پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو