عصر بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

کنترل قیمت‌ها در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روند رشد قیمت‌ها کنترل می‌شود و پیش‌بینی ما این است که این روند کنترل قیمت‌ها در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

کنترل قیمت‌ها در ماه‌های آینده ادامه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تورم ماهانه و نقطه به نقطه از تیرماه روند نزولی پیدا کرده است. این روند ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم این روند تداوم یابد و مقداری التیام بخش شرایط مردم باشد.

    وی افزود: کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست البته در برخی موارد شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم و بر اساس گزارش وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، از بین یکصد قلم کالای پایش شده بهای 83 قلم کالا کاهش یافته است. اما در مجموع آنچه مسلم است این است که کاهش روند افزایش قیمت‌هاست کنترل می‌شود.

    دژپسند گفت: با توجه به برقراری ثبات در کشور و افزایش عرضه (عرضه 25 قلم کالای اساسی در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد یافته است) وضعیت خوبی داریم. نااطمینانی‌ها رفع شده است و خریدهای بی‌رویه برطرف شده است.

    افزایش 35 درصدی درآمدهای مالیاتی

    وی درباره فرارهای مالیاتی نیز گفت: در سال جدید بر کنترل فرار مالیاتی متمرکز شدیم. رشد درآمدهای مالیاتی در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 35 درصدی داشته و این رقم بیشتر از محل کنترل فرارهای مالیاتی بوده است.

    وزیر اقتصاد افزود: امیدواریم به سمت عدالت مالیاتی پیش برویم و اگر معلم و کارمندی در نقطه دوردست مالیاتی می‌پردازد افراد در کلانشهرها نیز مالیات حقه خود را بپردازند.

    وی درباره اخذ مالیات از سلبریتی‌ها، پزشکان و دیگر اقشار خاص اظهارداشت: برخی اقشار که از آموزش رایگان بهره گرفته و از تحصیلات مناسب برخوردار هستند و درآمد خوبی دارند، برای اخذ مالیات از آنها مذاکراتی با واحدهای صنفی انجام دادیم تا همه این اقشار مالیات حقه را بپردازند.

    دژپسند گفت: فاصله بین ارز نیما و سنا کمترین میزان است. دولت در ابتدای امسال درباره ارز 4200 تومانی تصمیمی گرفت و این تصمیم به صورت منظم انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی