عصر بازار

واکنش ترامپ به سقوط یورو

عصر اعتبار- رئیس جمهور آمریکا کاهش کم سابقه اخیر ارزش یورو را بهانه‌ای برای حمله مجدد به فدرال رزرو قرار داد.

واکنش ترامپ به سقوط یورو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یورو در آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای ارز به کانال 1.1 دلاری وارد شد که در طول 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است وحتی از سطح پایین ثبت شده می 2017 نیز کمتر بوده است. دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نسبت به این مساله واکنش نشان داد و گفت که این اتفاق در نهایت به نفع تولید کنندگان اروپایی در رقابت با همتایان آمریکایی خود خواهد بود.

    ترامپ نوشت: یورو در برابر دلار به شکل دیوانه واری در حال ریزش است و به آن‌ها مزیت تولیدی و صادراتی خوبی می دهد. فدرال رزرو هم مثل همیشه هیچ کاری نمی‌کند! آن‌ها سرنخ را ندارند!

    ترامپ در طول هفته های اخیر بارها و بارها به مقایسه نرخ بهره در آمریکا با اروپا و چین پرداخته است و با اشاره به نرخ بهره منفی آلمان از بانک مرکزی آمریکا خواسته است تا نرخ بهره را کاهش دهد. با این حال ترامپ در پاسخ به خبرنگاران گفته است که موافق نرخ بهره منفی نیست و انجام این کار را در آمریکا را اشتباهی بزرگ می‌داند.

    ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود سعی کرد به فعالان اقتصادی آمریکا در خصوص جنگ تجاری با چین اطمینان خاطر دهد. وی با اشاره به این که مشکل تعرفه نداریم در سخنی عجیب گفت: با تعرفه ها مشکل نداریم به جای آن با فدرال رزرو مشکل داریم!

    مناقشه ترامپ با بانک مرکزی آمریکا مساله جدیدی نیست و وی یک بار جروم پاول، رئیس این بانک را دشمنی بزرگ‌تر برای آمریکا درمقایسه با چین دانسته بود! ترامپ با بیان این که به نظرش باید نرخ بهره 1 درصد دیگر کاهش یابد گفت: کسب و کارهای کوچک آمریکایی هوشمندانه از اقدامات ما برای افزایش تعرفه بر واردات چینی حمایت می کنند چرا که می دانند این کار را به نفع آن ها انجام می دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی