عصر بازار

معاون بانک توسعه تعاون:

بخش تعاون سهم کمی از اشتغال کشور دارد

عصر اعتبار- معاون بانک توسعه تعاون گفت: با بیان اینکه بخش تعاون سهم کمی از اشتغال کشور را دارد و انتظار می‌رود افزایش یابد.

بخش تعاون سهم کمی از اشتغال کشور دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ایرج شیخ‌زاده در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان هرمزگان، اظهار کرد: شاهد تلاش‌های بخش تعاون در سراسر کشور بوده‌ام و تلاش شده تعاونی‌های شایسته به‌عنوان تعاونی‌های برتر ملی و استانی انتخاب شوند.

    وی افزود: قرار بر این شد که به تعاونی‌های برتر ملی 300 میلیون تومان تسهیلات 14 درصد و همچنین ضمانت‌نامه بانکی و به تعاونی‌های برتر استانی 50 میلیون تومان تسهیلات 14 درصد و همچنین ضمانت‌نامه بانکی اختصاص داده شود.

    معاون بانک توسعه تعاون کشور تصریح کرد: بناشده بسیاری از مؤسسات دولتی ازجمله بسیاری از بانک‌ها به‌جز تعدادی بانک ذیل اصل 44 قانون اساسی به‌تدریج خصوصی شوند و اقتصاد کشور به سمت غیردولتی پیش رود.

    شیخ‌زاده عنوان کرد: فرصت بزرگی برای بخش تعاون در جهت استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون که 70 درصد تسهیلات این بانک باید به بخش تعاون اختصاص داده شود، فراهم شده است.

    وی خاطرنشان کرد: نگاه توسعه تعاون به این است که شرایطی برای بخش تعاون برقرار کند تا بتواند تعاملات خوبی با فعالان این بخش ایجاد کند. شرایط خود را به‌گونه‌ای می‌بینیم که موجودیتمان در اختیار فعالان اقتصادی این بخش است.

    رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان نیز گفت: ستاد توسعه تعاون حلقه مفقوده حوزه تعاون است و از مسئولین می‌خواهم این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

    عباس سالاری در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان هرمزگان، اظهار کرد: حمل‌ونقل استان توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود و تعاونی کامیون داران ما شامل هزار و 500 کامیون است.

    وی افزود: تعاونی کامیون داران مسئله اعتصاب کامیون داران را مدیریت کرد؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز ایده‌های خوبی دارد و امیدوارم از ایده‌هایش حمایت شود.

    سالاری تصریح کرد: همه تعاونی‌ها برترند و هرکس در این شرایط اقتصادی اشتغالی ایجاد کرده و به کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور کمک کرده برتر است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از همه جوانان استان دعوت می‌کنم از فرصت مناسبی که به‌واسطه مدیریت استاندار هرمزگان ایجاد شده از ظرفیت تعاون برای ایجاد اشتغال در استان هرمزگان استفاده کنند.

     هادی ابراهیمی ضمن تبریک هفته تعاون اظهار کرد: هرمزگان سه درصد تعاونی‌های کشور و 4 درصد اشتغال کشور را تشکیل داده است، تعاونی‌های فعال هرمزگان دو درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

    وی افزود: تعاونی‌ها بیشتر در زمینه کشاورزی و صنعت فعالیت دارد؛ 11 طرح با هزار و 222 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال بیش از 150 نفر در استان ایجاد خواهد شد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: از میان 21 هزار تعاونی ثبت‌نام‌شده در جشنواره تعاونی‌های ملی، استان هرمزگان جز معدود استان‌هایی بود که حائز دو عنوان برتر ملی شد. 555 شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف در این جشنواره شرکت کردند که 11 تعاونی در این‌ بین انتخاب شدند و چند تعاونی نیز به‌عنوان سفیر تعاون انتخاب خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی