عصر بازار

پرداخت ۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به تعاونی‌های زنان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۵۰۰ فقره تسهیلات ۱۰‌میلیون تومانی برای تعاونی‌های زنان خبر داد.

پرداخت ۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به تعاونی‌های زنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدیان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون امروز در همایش بررسی نقش جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی افزود: 500 فقره تسهیلات 100میلیون ریالی با نرخ سود 4درصد تا پایان امسال و با معرفی معاونت تعاون وزارتخانه جهت تعاونی‌های بانوان پرداخت خواهد شد.

    وی همچنین از پرداخت 400فقره تسهیلات 500میلیون ریالی در قالب عقد مرابحه مجموعاً به مبلغ200میلیارد ریال با نرخ سود تصویبی15درصد به تعاونی‌های بانوان خبر داد و گفت: در طرح اشتغال روستایی سهم تعاونی‌های زنان از مجموع 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده تنها 3000 میلیارد ریال بوده که این میزان تسهیلات با توجه به حضور مناسب بانوان در بخش تولید محدود بوده است.

    مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان اینکه یک‌سوم از مشتریان بانک را بانوان تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: 27درصد از کل حساب‌های بانک و 10 درصد از کل منابع بانک متعلق به بانوان سپرده‌گذار است که امیدواریم این میزان افزایش پیدا کند.

    همایش بررسی نقش جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت زنان ریاست جمهوری و بانک توسعه تعاون با حضور شریعتمداری (وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی) و ابتکار (معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان) به مناسبت هفته تعاون صبح امروز در سالن تلاش برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی