عصر بازار

استان‌های دارای بیشترین و کمترین مبلغ تراکنش بانکی

عصر اعتبار- بانک مرکزی: مبلغ تراکنش دستگاه‌های خودپرداز در سه ماه نخست امسال به ۳ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال رسید.

استان‌های دارای بیشترین و کمترین مبلغ تراکنش بانکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش مبلغ تراکنش ابزار‌های پرداخت شبکه بانکی را به تفکیک تا پایان خرداد 98 اعلام کرد.
    بر اساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی مبلغ تراکنش دستگاه‌های خودپرداز در سه ماهه نخست امسال به 3 هزار و 339 میلیارد ریال رسید و استان تهران بیشترین مبلغ تراکنش از خودپرداز‌ها را به خود اختصاص داد.
    در این گزارش عملکرد سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های خودپرداز و پایانه شعبه استان‌های کشور منتشر شده که بر اساس آن، بالغ بر یک میلیارد و 421 میلیون و 912 هزار تراکنش در شبکه خودپرداز‌های سیستم بانکی تا پایان سه ماهه اول سال جاری انجام شده که مبلغ آن‌ها بالغ بر 3 هزار و 339 میلیارد ریال بوده است.

    بر اساس گزارش منتشر شده ی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه سال جاری بالغ بر 57 هزار و 52 دستگاه خودپرداز از سوی شبکه بانکی راه‌اندازی شده و فعال بوده است که شهروندان با استفاده از خودپرداز‌ها در سه ماهه نخست امسال یک میلیارد و 421 میلیون و 912 هزار تراکنش انجام دادند.

    آمار‌ها نشان می‌دهد که مجموع مبلغ تراکنش‌های خودپرداز‌های فعال در فصل بهار سال جاری به 3 هزار و 339 میلیارد ریال رسیده است که بررسی میزان فراوانی استانی این گزارش حاکی از آن است که بیشترین مبلغ تراکنش‌ها به ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان اختصاص یافته است.

    گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که کمترین مبلغ تراکنش دستگاه‌های خودپرداز در گزارش اعلامی بانک مرکزی به ترتیب مربوط به مناطق آزاد و استان‌های خراسان جنوبی و ایلام بوده است.

    این گزارش از جمله تراکنش‌های شتابی دستگاه‌های خوپرداز را انتقال وجه، برداشت وجه، مانده گیری حساب و خرید شارژ و پرداخت قبوض برشمرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی