عصر بازار

عجیب و غریب‌ترین مشاغل در کاخ سفید

عصر اعتبار- در کاخ سفید، مقر ریاست جمهوری آمریکا شغل‌های عجیبی وجود دارد که شاید تا به حال چیزی درباره‌ی آن‌ها نشنیده باشید.

عجیب و غریب‌ترین مشاغل در کاخ سفید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سرتاسر دنیا شغل‌های عجیبی وجود دارد که ممکن است تا به حال چیزی درباره‌ی آن‌ها نشنیده باشیم. این مسأله در مورد کاخ سفید، مقر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هم صدق می‌کند. در حال حاضر بیشتر از 400 نفر در کاخ سفید برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا کار می‌کنند، اما بعضی از این کارکنان شغل‌های نامتعارفی دارند، که البته از نظر دستمزد از کارکنان دیگر کاخ سفید چیزی کم ندارند.

    در ادامه با شغل‌های عجیب و غریبی آشنا خواهیم شد که در کاخ سفید وجود دارد.
    1- بادی من

    به دستیار مخصوص و وردست شخصی رئیس جمهور معمولاً «بادی من» گفته می‌شود. این شخص از بسیاری از جهات مانند یک دستیار است و به امور روزمره‌ی رئیس جمهور سر و سامان می‌دهد. در اغلب مواقع، بادی من یکی از اولین افرادی است که صبح‌ها به پیشواز رئیس جمهور می‌رود و با او ملاقات می‌کند. علاوه بر این او شب‌ها رئیس جمهور را تا اقامتگاهش در کاخ همراهی می‌کند. بادی من اغلب به همراه رئیس جمهور سفر می‌کند و علاوه بر این، اگر رئیس جمهور به روزنامه، مدارک و اسناد و حتی خودکاری نیاز داشته باشد، بادی من شخص مورد اعتماد او محسوب می‌شود و همه‌ی وسایل مورد نیاز او را پیش خودش نگه می‌دارد.

    اولین بادی من دونالد ترامپ، جان مک انتی بود که در سال 2017 برای این شغل در مجموع 115 هزار دلار دستمزد گرفت.
    2- تند نویس‌ها

    کار تند نویس‌های کاخ سفید این است که هر چیزی که رئیس جمهور می‌گوید را ثبت کنند، به ویژه هنگامی که رئیس جمهور با رسانه‌ها یا مردم صحبت می‌کند. بک دوری-استاین، تند نویس سابق باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا، در مصاحبه‌ای گفته که او باید رئیس جمهور را «تعقیب می‌کرد» تا مطمئن شود که حتی یک کلمه از صحبت‌های او هم از قلم نمی‌افتد. این صحبت‌های ثبت شده به آرشیو ریاست جمهوری تحویل داده می‌شوند و در آنجا باقی می‌مانند تا اگر زمانی «سوء تفاهم یا سردرگمی»‌ای در مورد صحبت‌های گذشته‌ی رئیس جمهور به وجود آمد، از اسناد ثبت شده برای رفع این مسأله استفاده شود.

    در دولت ترامپ، رئیس بخش تند نویسی سالانه 95،500 دلار دستمزد می‌گیرد.
    3- خوش نویس‌ها

    کاخ سفید یک اداره‌ی خوشنویسی دارد که کار خود را از دهه‌ی 1860 آغاز کرده. وظیفه‌ی کارکنان این اداره، دست نویسی دعوت نامه ها، منوها، مجوزها، اسناد و نامه‌ها برای رئیس جمهور است. علاوه بر این، خوش نویس‌ها این تخصص را دارند که برای مهمانان و فرهنگ‌های خاص، از فونت‌ها و نماد‌های مخصوص استفاده کنند.

    در دولت ترامپ، خوشنویس ارشد سالانه 99،400 دلار حقوق می‌گیرد.
    4- تیم نامه نگاری

    روزانه هزاران نامه و ایمیل از طرف مردم برای رئیس جمهور به کاخ سفید ارسال می‌شود که تیم نامه نگاری به آن‌ها پاسخ می‌دهد. فیونا ریوز، رئیس نویسندگان تیم نامه نگاری ریاست جمهوری در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا، گفته او هر روز باید 200 تا 400 نامه را می‌خواند. علاوه بر این، او باید از میان این نامه‌ها 10 مورد را انتخاب می‌کرد و در پایان روز در دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور قرار می‌داد. در مورد بقیه‌ی نامه‌ها هم او باید همه‌ی آن‌ها را از جانب رئیس جمهور یعنی باراک اوباما پاسخ می‌داد.

    در دولت ترامپ، رئیس نویسندگان تیم نامه نگاری ریاست جمهوری، سالانه 72،700 دلار از این شغل درآمد دارد.
    5- تحلیلگر مدیریت اسناد

    در تعریف این شغل آمده که تحلیلگر مدیریت استاد، اسنادی که به کاخ سفید راه پیدا می‌کنند را تحلیل، اسکن و دسته بندی می‌کند و به طور خلاصه وظیفه‌ی او ساماندهی اسناد مهم است. علاوه بر این، مسئولیت پیگیری اسناد و مدارکی که به ادارات و سازمان‌های داخل دفتر اجرایی رئیس جمهور و دیگر بخش‌های دولت فدرال فرستاده می‌شوند بر عهده‌ی تحلیل گر مدیریت اسناد است.

    در دولت ترامپ، تحلیلگر مدیریت اسناد سالانه 66،900 دلار حقوق می‌گیرد.
    6- سر شیرینی پز

    کاخ سفید علاوه بر سرآشپز اختصاصی، یک سر شیرینی پز هم دارد. سوزان موریسون، سر شیرینی پز فعلی کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفته او بیشتر روز را مشغول تهیه‌ی دسر است که این دسر‌ها می‌تواند شامل شیرینی‌های پای یا شیرینی‌های مینیاتوری باشد.

    به گفته‌ی موریسون، او تمام سال را به فکر و برنامه ریزی درباره‌ی شیرینی زنجبیلی عظیم و معروف کاخ سفید می‌گذراند که به شکل یک خانه درست می‌شود. با فرا رسیدن ماه نوامبر، آماده سازی این خانه‌ی زنجبیلی به وظیفه‌ی اصلی او تبدیل می‌شود. این شیرینی عظیم در تالار غذاخوری کاخ سفید و در حضور 60 هزار میهمان آن به نمایش در می‌اید.

    گرچه دستمزد موریسون به طور عمومی اعلام نشده، اما سرآشپز‌ها معمولاً سالانه 52،160 دلار درآمد دارند.
    7- وردست امور اجتماعی

    وردست‌های امور اجتماعی نیرو‌های نظامی‌ای هستند که تلاش می‌کنند مهمانان کاخ سفید در آنجا احساس راحتی کنند. قدمت حضور وردست‌های امور اجتماعی در کاخ سفید به سال 1902 برمی گردد و آن‌ها از روش‌های مختلفی برای سرگرم کردن اشخاص عالیرتبه‌ای که به کاخ آمده اند استفاده می‌کنند، از جمله رقص با آن‌ها در صورت لزوم، انجام مکالمات کوتاه و کمک به تسهیل گفتگو با رئیس جمهور.

    وردست‌های امور اجتماعی داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند و طبق سنت، پولی برای آن دریافت نمی‌کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی