عصر بازار

محرک‌های اقتصادی چین بازار بورس آسیا را سبزپوش کرد

عصر اعتبار- بانک مرکزی چین تصمیم گرفته تا ذخایر بانک را کاهش دهد، بنابراین نقدینگی به سمت بازار سرازیر شده و باعث تقویت بورس در چین و منطقه آسیا شده است.

محرک‌های اقتصادی چین بازار بورس آسیا را سبزپوش کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به دلیل امیدواری سرمایه‌گذاران به محرک‌های اقتصادی که دولت چین ارائه کرده افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران معتقدند محرک‌های اقتصادی جدید چین که روز جمعه توسط دولت این کشور اعلام شد، می‌تواند باعث افزایش رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان شود.

    براساس این گزارش، شاخص MSCI امروز یک‌دهم درصد افزایش یافت و شاخص شانگهای کامپوزیت هم رشد 4 دهم درصدی را تجربه کرد.

    در این میان بازارهای بورس استرالیا هم رشد یک‌دهم درصدی داشتند و شاخص کاسپی کره جنوبی هم افزایش 7 دهم‌درصدی و نیکی ژاپن 4 دهم‌درصد رشد داشتند،‌ شاخص داوجونز 25 صدم‌درصد و S&P به میزان یک دهم درصد رشد داشتند.

    پس از آنکه بانک مرکزی چین روز جمعه اعلام کرد این بانک میزان پول نقدی را که به عنوان ذخیره باید در بانک نگهداری کند کاهش می‌دهد، نقدینگی به سمت بازار سرازیر شد و  باعث تقویت بورس این کشور و منطقه آسیا شد.

    به نظر می‌رسد تصمیم مسئولان چین درباره محرک‌های اقتصادی پس از آن صورت گرفت که آمارهای هفته گذشته نشان داد صادرات چین به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته، البته آمارها از کاهش میزان صادرات آمریکا هم حکایت داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی