عصر بازار

چشم انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سال ۹۸

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که حجم قابل توجه و تقاضای موجود در بازار سهام موجب رشد شاخص بورس و قیمت‌ سهام شرکت‌ها شده است، گفت: در نیمه دوم امسال نیز بازار سهام کماکان پر رونق خواهد بود.

چشم انداز بازار سرمایه در نیمه دوم سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رضا خانلو با اشاره به این که بازار سرمایه این روزها ادامه روندی را طی می‌کند که از چندی پیش آغاز شده و ادامه‌دار خواهد بود، گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق، رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها از جمله خودرو، مسکن، ارز و طلا است که موجب شده نقدینگی به بازار سهام برای کسب سود بیشتر روانه شود.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته هر چند رکود حاکم بر سایر بازارها یکی از عوامل اصلی رونق بورس است اما نباید از سایر عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه از جمله نوسانات قیمت‌های جهانی، افزایش و کاهش قیمت جهانی نفت، مناسبات سیاسی و عواملی از این دست نیز غافل شد، چرا که این مولفه‌ها نیز بسته به شرایط مختلف اثرات مثبت و منفی بر روی معاملات بازار سهام دارند.

    وی اضافه کرد: بررسی روند حرکت شاخص و معاملات سهام شرکت‌ها از ابتدای سال نشان می‌دهد در این مدت در برخی از روزها نیز کاهش چند هزار واحدی شاخص بورس اتفاق افتاده است که از آن باید به عنوان اصلاح و استراحت شاخص و قیمت‌ها یاد کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که نکته مثبت این روزهای بازار سهام تداوم حضور نقدینگی و ورود نقدینگی جدید به این بازار سهام است، اذعان داشت: جریان ورود نقدینگی به بورس ادامه دارد و این موضوع موجب شده تا علاوه بر سهامی که ظرفیت رشد و افزایش را از نظر بنیادی دارند، سهام سایر شرکت‌ها نیز رشد داشته باشند.

    وی تصریح کرد: البته برای تداوم این شرایط، علاوه بر جریان نقدینگی لازم است موارد بنیادی بازار نیز بهبود پیدا کند که از جمله این موارد رشد قیمت جهانی کالاها و نفت و همچنین بهبود مناسبات سباسی کشور است.

    خانلو با بیان این مطلب که در نیمه دوم امسال نیز بازار سرمایه کماکان از جذابیت لازم برای رشد و افزایش شاخص و قیمت‌ها برخوردار است، گفت: با توجه به رشدهای اخیر این بازار بنظر می‌رسد بازار سهام نیازمند اصلاح و استراحت در کوتاه مدت باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی