عصر بازار

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی کاهش یافت

عصر اعتبار- بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد ۹۸ به ۲۲۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته، اما نسبت به پایان سال ۹۷، هشت دهم درصد کاهش یافته است.

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بررسی آمار بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی این بانک روندی کاهشی داشته است.

    بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بدهی های ارزی این بانک در خرداد 98 به 221 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته، اما نسبت به پایان سال 97، هشت دهم درصد کاهش یافته است.

    حجم بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد 97 حدود221 هزار میلیارد ریال و در اسفند 97 معادل 223 هزار میلیارد تومان بوده است.

    میزان بدهی‌های ارزی بانک مرکزی از سال 96 روند صعودی داشته به طوری که در خرداد 96 حدود 155 هزار میلیارد تومان و در اسفند 96 معادل 191 هزار میلیارد تومان بوده است.

    بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد 97 نسبت به خرداد 96 حدود 42.5 درصد داشته است که این روند افزایشی در سال 97 نیز ادامه می‌یابد، اما از ابتدای سال 98 این روند تغییر یافته و نزولی می‌شود.

    بدهی‌های ارزی بانک مرکزی به مسایلی مانند ودیعه ثبت سفارش کالاهای بخش غیر دولتی و پیش پرداخت اعتبارات اسنادی تعلق دارد.

    میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نیز در خرداد امسال 452 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال 97 کاهش 1.5 درصدی و نسبت به اسفند 98 افت 2.7 درصدی داشته است.

    حجم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در خرداد 97 معادل 459 هزار میلیارد تومان و در اسفند 97 حدود 465 هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی