عصر بازار

شریعتمداری:

امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه کشور در نظر گرفته شده است

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۹۸ بیش یکصد هزار میلیارد تومان در سیستم بانکی کشور برای توسعه کشور با هدف و رویکرد ایجاد اشتغال پایدار در نظر گرفته شده است.

امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه کشور در نظر گرفته شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: دولت برای ایجاد اشتغال مشوق‌ها و سیاستگذاری‌های متعددی مانند طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، مشوق‌های یارانه‌ای برای مهارت‌آموزی در محیط کار و تسهیلات ارزان قیمت مناطق مرزی را در دستور کار قرار داده است.

    او در ادامه به ممنوعیت واردات یک هزار و 300 کالا که نمونه آنها در داخل کشور تولید می‌شود، در راستای اولویت به تولید داخلی و حفظ اشتغال در شرایط فعلی کشور اشاره کرد.

    وی همچنین تقویت بازارچه‌های مرزی را از اولویت‌های دولت برای حمایت از تولید داخلی اعلام کرد و گفت: با این سیاست‌گذاری دولت، هم به درآمد مرزنشین‌ها افزوده می‌شود و هم برخی از نیاز صنایع داخلی را می‌توان راحت وارد کرد.

    شریعتمداری در ادامه تقویت مرز شوشمی و شیخ صله در استان کرمانشاه را در راستای سیاست دولت برای کمک به مردم مرزنشین ارزیابی و تصریح کرد: با تقویت اقتصاد مرزها، امنیت کشور هم تامین می‌شود و به همین دلیل در راستای تقویت شرکت‌های تعاونی مرزی، دولت برای اختصاص منابع هیچ محدودیتی ندارد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با درخواست فرهاد تجری نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب مبنی بر اختصاص تسهیلات ارزان قیمت 50 میلیون تومان موافقت کرد.

    شریعتمداری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ابلاغ رئیس جمهوری به منظور تلاش در راستای ثبت جهانی منطقه گردشگری اورمانات، با در خواست شهاب نادری نماینده مردم شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و استاندار کرمانشاه مبنی بر اختصاص 20 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بوم‌گردی موافقت کرد.

    او توجه به جذب گردشگری و بومگردی را یکی از برنامههای مهم هیات دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و توضیح داد: شرکت شستا برای سرمایهگذاری در پروژه توسعه گردشگری غار قوری قعله اورمانات در آینده کارشناس اعزام میکند و این وزارتخانه برای سرمایهگذاری در پروژههای درآمد زا مشکلی ندارد.

    وی همچنین با درخواست استاندار کرمانشاه مبنی بر اختصاص تامین یک هزار و 500 تن آهن آلات ارزان قیمت برای تکمیل واحدهای نیمه تمام مناطق زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد.

    شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود علت بیکاری و انبوه مشکلات اقتصادی استان کرمانشاه را به خاطر هشت سال جنگ تحمیلی دانست و گفت: در طول این سال‌ها سرمایه‌ها و نیروهای کارآمد از این استان مهاجرت کردند و فرصت سرمایه‌گذاری ارزان مانند استان‌های مرکزی کشور پیدا نکرد و امروز با انبوه مشکلات مواجه است لذا نیازمند نسخه ویژه اقتصادی جداگانه است تا عدم توسعه یافتگی آن جبران شود.

    وی در ادامه در پاسخ به درخواست رئیس صندوق بازنشستگان استان کرمانشاه در راستای قائل شدن حق مناطق جنگی برای بازنشستگان گفت: جنگ را همین بازنشستگان اداره و تحمل کردند و افراد شاغل فعلی نبودند لذا هم مجلس و هم دولت پیگیر قائل شدن این حق برای بازنشستگان است و پیگیر این موضوع هستیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به درخواست نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب و استاندار کرمانشاه نسبت به تمدید امهال وام‌های مناطق زلزله زده با توجه به گرانی مصالح و کاهش درآمد در این مناطق قول پیگیری این موضوع در هیات دولت را داد.

    گفتنی است شریعتمداری در پایان این جلسه از سند توسعه، سند جامع اشتغال و سند رونق تولید استان کرمانشاه رونمایی کرد.

    محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح پنجشنبه به شهرستان پاوه سفر کرد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام جمعه این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

    بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو