عصر بازار

عضو شورای شهر تهران:

شاغلینی که سنوات خدمتی آن‌ها پر شده مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند

عصر اعتبار- عضو شورای شهر تهران گفت: هیچ بازنشسته‌ای در شهرداری بعد از بازنشسته شدن دوباره به کار گرفته نشده است.

شاغلینی که سنوات خدمتی آن‌ها پر شده مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: کسانی که سنوات خدمتی آنها پر شده و بر فرض مثال اگر دارای مدرک لیسانس هستند و می‌توانند با 30 سال خدمت بازنشست شوند در صورتی که سنوات آنها بیشتر شده باشد و برای مثال به 35 سال رسیده باشد، تا زمانی که تبدیل وضعیت پیدا نکرده و بازنشست نشده‌اند مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.

    عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ بازنشسته‌ای پس از بازنشسته شدن دوباره در شهرداری به کارگیری نشده، گفت: کسانی هستند که سنوات خدمتی آنها پر شده ولی همچنان کارمند شاغل هستند و بازنشست نشده‌اند و این قانون شامل این افراد نمی‌شود.

    رسولی تصریح کرد: به استناد قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مدیران کهنسالی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند را نمی‌توان عزل کرد.

    او با بیان اینکه کارکنان دولت یا سازمان‌های عمومی غیردولتی مثل شهرداری تا پایان عمر کارمند دولت شناخته می‌شوند، گفت: بر اساس قوانین و مقررات مربوط در دوره‌های مختلف، کارکنان دولت می‌توانند تبدیل و یا تغییر وضعیت پیدا کنند.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان همچنان که از عنوان و محتوای آن پیداست عملا توسط دولت و شهرداری اجرا شده است زیرا شامل آن دسته از کارمندان بازنشسته دولتی و یا شهرداری می‌شوند که به روش قانونی بازنشست شده باشند و مجدد بر اساس مصوبات سابق هیئت وزیران بازگشت به خدمت کرده باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی