عصر بازار

وزیر آموزش‌وپرورش:

قسط دوم پاداش فرهنگیان بازنشسته واریز می‌شود

عصر اعتبار- وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باوجود اقدام‌های مهم در توسعه و رفع مشکلات فضاهای آموزشی، همچنان ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است.

قسط دوم پاداش فرهنگیان بازنشسته واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: باوجود تمام برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، آموزش‌وپرورش همواره از چند مشکل جدی ازجمله کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی و منابع مالی رنج‌برده است.

    وی گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی فضای مدارس با استفاده از اعتبارات صندوق ذخیره ملی، تحول خوبی برای بهبود فضای آموزشی ایجادشده است.

    وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سرانه فضای آموزش استان‌ها افزود: 10 استان کشور ازنظر سرانه دسترسی به فضاهای آموزشی از متوسط کشور پایین‌تر هستند که بهبود فضای آموزشی این استان‌ها جزو اولویت‌های آموزش‌وپرورش است.

    وی گفت: حرکت به سمت مدارس متوسط و بزرگ در دستور کار آموزش‌وپرورش است، چراکه امکان رشد و بلوغ علمی و اجتماعی دانش آموزان در مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی بیشتری دارند زیادتر است.

    حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش‌وپرورش معادل 50 درصد هزینه‌هایی که توسط خیرین متعهد می‌شوند را پرداخت می‌کند، گفت: با توجه به اولویت آموزش‌های مهارتی و سند بنیادین آموزش‌وپرورش باید گرایش خیرین به سمت تجهیز مدارس و هنرستان‌ها سوق داده شود.

    وی بابیان اینکه بودجه سال 97 این وزارتخانه ظرفیت‌های خوبی برای جبران برخی کمبودها ایجاد کرده است گفت: قسط اول مطالبات مربوط به پاداش پایان خدمت پرداخت‌شده و قسط دوم در روزهای آینده واریز می‌شود.

    حاجی میرزایی با تاکید بر رعایت استانداردهای آموزشی در مدارس گفت: 108 هزار واحد آموزشی در سال جدید تحصیلی فاقد معلم بود و برای جبران این کمبود از روش و ظرفیت‌های قانونی استفاده‌شده است.

    وزیر آموزش‌وپرورش، ساماندهی وضعیت نیروی انسانی ذیل این وزارتخانه را ضروری دانست و تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی ماهر چالش‌هایی را به وجود آورده است.

    وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در توزیع فرصت‌های آموزشی کارهای بسیار خوبی انجام داده است به‌گونه‌ای که 98.5 درصد کودکان به این بسترهای آموزشی دسترسی دارند و چتر حمایتی فرصت‌های آموزشی تا دورترین روستاهای کشور گسترده شده است به همین دلیل کیفی سازی آموزش‌ها در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار گرفته است.

    حاجی میرزایی با اشاره به اجرای طرح شهاب برای استعدادیابی دانش آموزان گفت: جبران برخی کمبودهای موجود در استان قم از طریق همکاری با حوزه‌های علمیه و موسسه‌های فعال در این استان امکان‌پذیر است.

    وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: شیوع آسیب‌های اجتماعی در قم به‌عنوان قطب تشیع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که ضرورت دارد در این زمینه برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام شود.

    وی آموزش‌وپرورش را نهادی قدرتمند در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: آموزش عمومی و مهارتی و توجه به مسائل تربیتی در آموزش‌وپرورش تضمین‌کننده آینده کشور است.

    حاجی میرزایی تاکید کرد: آموزش‌وپرورش نقطه شروع مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و باید دانش آموزان در مدارس به‌گونه‌ای تربیت و آموزش داده شوند که گرفتار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

    در سال تحصیلی جدید حدود 10 هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود 265 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شده‌اند. در حال حاضر حدود 665 مدرسه با 6 هزار و 783 کلاس درس در قم فعال است.

    دیدار و گفت‌وگو با شماری از مراجع تقلید و علما از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر آموزش‌وپرورش به قم است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی