عصر بازار

ولیعهد عربستان:

تشدید تنش با ایران منجر به نابودی اقتصاد جهان می‌شود

عصر اعتبار- ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که تشدید تنش با ایران منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

تشدید تنش با ایران منجر به نابودی اقتصاد جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBS گفت: جامعه جهانی باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش با ایران برای اینکه به افزایش بی سابقه نفت منجر نشود، گام های قاطعی بردارد.

    ولیعهد عربستان سعودی افزود: در این منطقه حدود 30 درصد از ذخایر انرژی جهان، حدود 20 درصد جریان تجاری و حدود 4 درصد تولید ناخالص جهان قرار دارد؛ تصور کنید که اگر این فعالیت ها متوقف شوند این به معنای فروپاشی کامل اقتصاد جهان است نه تنها خاورمیانه و عربستان سعودی.

    وی ادامه داد: اگر دنیا برای متوقف کردن این شرایط تصمیمات قاطع اتخاذ نکند، شاهد وخیم تر شدن اوضاع خواهیم بود که تهدید برای منافع جهان است. تامین منابع نفتی با مشکل روبرو خواهد شد و قیمت نفت به صورت غیرقابل تصوری که تاکنون ندیده ایم، افزایش می یابد.

    محمد بن سلمان خاطرنشان کرد که از یک راه حل سیاسی برای حل و فصل اوضاع حمایت می کند و ادادمه داد: راه حل سیاسی و صلح آمیز همیشه گزینه بهتری از راه حل نظامی است.

    وی گفت: دونالد ترامپ و حسن روحانی، روسای جمهور آمریکا و ایران برای دست یافتن یه توافقی جدید باید پای میز مذاکره بنشینند. این همان موضوعی است که دونالد ترامپ و ما خواهان آن هستیم، اما ایران نمی خواهد مذاکره کند.

    در تاریخ 14 سپتامبر 2019 تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثی های یمن برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، در ادعایی عجیب ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان خواند.

    براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تامین نفت در تاریخ منجر شده است

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی