عصر بازار

برترین بانک‌های فرانسوی کدام‌اند؟

عصر اعتبار- درحالی که ده‌ها بانک در فرانسه فعالیت دارند، حاکمیت اصلی بر بازار مالی این کشور در اختیار چند بانک است.

برترین بانک‌های فرانسوی کدام‌اند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های فرانسوی پرداخت. نظام بانکی در فرانسه شامل بانک‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌های سپرده گذاری و بانک‌های وام دهنده است. در حال حاضر بیش از400 بانک در فرانسه فعالیت دارند که برخی از آن‌ها دارای فعالیت در مناطق خارج از این کشور هستند. موسسه رتبه بندی " مودی" نظام بانکی فرانسه را باثبات رتبه بندی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های فرانسوی اشنا می‌شوید:

    1-بی ان پی پاری با

    بزرگ‌ترین بانک فرانسوی که در سال 1848 میلادی تاسیس شد و در 75 کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و 192 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک در سال 2000 نام خود را از بانک ملی پاریس به نام فعلی تغییر داد.

    2- کردیتاگریکول

    یکی از بزرگ ترین تامین مالی ککندگان جهان که علاوه بر فرانسه در دیگر کشورها نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در مونت روژ قرار دارد و 138 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک به بیش از 52 میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کند.

    3- گروپکردیتموتوئل

    این بانک فرانسوی که در سال 1645 میلادی تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های فرانسه محسوب می‌شود. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و 69 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند. این بانک با داشتن بیش از 4500 شعبه به 23.8 میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کند.

    4- بی پی سی ئی

    این بانک فرانسوی که در سال 1818 میلادی تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های فرانسه محسوب می‌شود. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و 117 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

    5- سوسیه ژنرال

    این بانک فرانسوی که در سال 1864 میلادی تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین بانک‌های فرانسه محسوب می‌شود. مقر اصلی این بانک در شهر پاریس قرار دارد و 146 هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

    6- آکسا بانک

    این بانک فرانسوی که در سال 2002 میلادی تاسیس شد فعالیت‌های زیادی در زمینه بیمه ای دارد. مقر اصلی این بانک در پاریس قرار دارد و با 165 هزا پرسنل در 64 کشور جهان فعالیت دارد و به 107 میلیون مشتری خدمت رسانی می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی