عصر بازار

مدیر عامل پست بانک:

پست‌بانک‌ایران ظرفیت‌های مناسبی برای تبدیل شدن به بانک نمونه دولتی دراختیار دارد

عصر اعتبار- دکتر شیری نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پست بانک ایران درجلسه بررسی و ارزیابی عملکرد شاخص‌های برنامه‌های واحدهای اجرائی اظهارداشت: این بانک ابزارهای مناسبی برای تبدیل شدن به بانک نمونه دولتی دراختیار دارد اما تاکنون از این ظرفیت‌های به‌خوبی استفاده نشده است.

پست‌بانک‌ایران ظرفیت‌های مناسبی برای تبدیل شدن به بانک نمونه دولتی دراختیار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، وی در این جلسه‌ که به صورت فشرده در دونوبت صبح و عصر از ششم لغایت هشتم مهرماه برگزار شد، ضمن بررسی مشکلات و تنگناهای واحدهای اجرائی افزود: انتظار داریم واحدهای اجرائی برنامه های ابلاغ شده را با جدیت و تعلق خاطر سازمانی پیگیری کنند و هدف‌گذاری انجام شده را محقق کنند.
    شیری در ادامه عنوان کرد: پست بانک ایران ابزارهای مناسبی دارد که سایر بانک ها ندارند، استفاده صحیح و مناسب از این ابزارها می تواند این بانک را به یک بانک نمونه دولتی تبدیل کند و به نظر می رسد تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است و باید به سرعت این تأخیر را جبران کنیم.
    مدیرعامل پست بانک ایران درخصوص ترکیب جنسیتی کارکنان بانک گفت: در بررسی‌های انجام شده در بانک‌های مطرح و پیشرفته دنیا تعداد بانوان بیشتر بوده و این امر به‌عنوان مزیت برای بانک‌ها محسوب می‌شود.
    نائب رئیس هیات مدیره مطرح کرد: در استان‌های مختلف متناسب با ظرفیت‌های استانی می‌بایست از بانکداری شرکتی و بانکداری خرد استفاده شود.
    شیری درادامه با اشاره به تئوری‌های مطرح شده در اقتصاد بی‌ثبات افزود: در این اقتصاد، دامنه نوسان‌ها شدید است. بنابراین نباید در سیستم مالی بانک، نوسان شدید داشته باشیم و اگر در استانی اینگونه باشد یعنی براساس برنامه عمل نکرده‌ایم از اینرو باید همگرائی و با برنامه حرکت‌کردن را همیشه در نظر داشته باشیم.
    وی با اشاره به اهمیت انجام کار تیمی و تعامل واحدهای ستادی و اجرائی اظهارداشت: براساس کار تیمی صورت گرفته در شش ماهه اول سال‌جاری، شاهد تغییرات ارزشمندی در بدنه بانک بوده‌ایم که رضایت نظاره‌گران برون‌سازمانی و مراجع نظارتی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارائی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از روند روبه رشد پست بانک ایران گواه این مهم است و نوید بخش آن است که بانک به‌سمت سوددهی درحرکت است.
    شیری درخصوص باجه های بانکی پست بانک ایران گفت: این باجه ها از لحاظ درآمدی و کسب و کاری، شریک بانک هستند و هرچه اهتمام مجموعه به این باجه‌ها بیشتر باشد آنان از لحاظ کسب و کاری پایدار خواهند بود و درهمین راستا هم افزایی بانک نیز بیشتر خواهد شد.
    نایب رئیس هیأت مدیره درپایان ضمن بررسی نهائی موارد مطرح شده توسط مدیران امور و استانی، رهنمودهای لازم درخصوص اصلاح طرح جامع نیروی انسانی، اصلاح اساسنامه بانک، نظارت و پیشگیری و سایر مباحث را ارائه و بر همراهی و همکاری تمامی کارکنان بانک برای کسب سودآوری بیشتر و تثبیت بانک در سال‌جاری و تلاش جهت ارتقاء بانک در سال آتی تاکید نمود.
    گفتنی است: دز پایان این جلسات، مدیریت شعب استان های خوزستان، سمنان و کردستان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم ارزیابی شاخص های عملکردی شدند و از سوی مدیرعامل مورد تقدیر قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی