عصر بازار

نخستین پشتیبان مالی ارز مجازی فیس بوک پا پس کشید

عصر اعتبار- یکی از اعضای انجمن ارز مجازی فیس بوک اعلام کرده از ادامه پشتیبانی آن صرف نظر کرده است. شرکت پی پال ۴ماه قبل از نخستین شرکت هایی بود که در لیبرا سرمایه گذاری کرد.

نخستین پشتیبان مالی ارز مجازی فیس بوک پا پس کشید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، شرکت «پی پال» به طور رسمی اعلام کرد از توسعه ارز مجازی لیبرا پشتیبانی نمی کند.«پی پال»  یک شرکت پرداخت آنلاین آمریکایی است که چهار ماه قبل یکی از نخستین سرمایه گذاران این ارز مجازی بود.

    این شرکت شب گذشته اعلام کرد از مشارکت در انجمن لیبرا  کناره گیری می کند. انجمن لیبرا شامل گروهی از 28 شرکت و سازمان است که از توسعه این ارز پشتیبانی می کنند.

    کناره گیری «پی پال» از سرمایه گذاری در لیبرا ضربه بزرگی به برنامه های مارک زاکربرگ در عرضه  ارز مجازی خود می زند. این در حالی است که سیاستمداران و بانک های مرکزی کشورهای مختلف در سراسر جهان نیز درباره عرضه این ارز مجازی چندان خوش بین نیستند.

    فیس بوک قصد دارد ارز مجازی و بین المللی لیبرا را با کمک یک انجمن گسترش دهد تا به این ترتیب ادعای قدرت نمایی این شبکه  اجتماعی را خنثی کند. این در حالی است که اعضای دیگر انجمن لیبرا از جمله ویزا و مسترکارت نیز چندان تمایلی نداشتند پشتیبانی مالی خود از لیبرا را به طور علنی اعلام کنند.

    این پلتفرم اجتماعی لیبرا را به عنوان ارز مجازی عرضه کرده بود که فرایند ارسال پول درسراسر جهان را تسهیل می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی