عصر بازار

جانشین فرمانده ناجا:

۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق باید به سربازان پرداخت شود

عصر اعتبار- جانشین فرمانده ناجا از توسعه محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی برای مشمولان غایب و توسعه مشوق‌ها برای سربازان خبر داد.

۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق باید به سربازان پرداخت شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سردار ایوب سلیمانی در مراسم تودیع و معارفه جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: ما نمی‌خواهیم برای نظام هزینه تولید کنیم اما هزینه دوره خدمت سربازی بر عهده دولت است.

    او افزود: قانونگذار گفته 60 تا 90 درصد حداقل حقوق به سربازان پرداخت شود اما به دلیل مشکلاتی که در سالهای قبل بوده در زمان تصویب این قانون بین 20تا40 درصد حقوق تصویب کردند این عدد برای سرباز ماهیانه 200 هزار تومان می‌شود ما هم می‌دانیم با این مقدار نمی‌شود دور از خانه هم زندگی کرد.

    وی ادامه داد: با اقداماتی که ما انجام دادیم و عنایت دولت امیدواریم در سال آینده در بودجه کشور این مقدار افزایش پیدا کند. هزینه‌ای در کل بودجه نخواهد داشت از همین رو امیدواریم در سال آینده اجرایی شود.

    جانشین فرمانده ناجا با اشاره به قرارگاه مهارت آموزی در ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: هر مشمولی که وارد خدمت سربازی می شود یک مهارت را آموخته تا بتواند بعد از سربازی از آن استفاده کند و باید تسهیلاتی نیز برای او در نظر گرفته شود نظام باید به سربازی که برایش خدمت کرده تسهیلات ارایه کند اما باتوجه به اینکه براساس نص قانون کارگاه‌ها نباید از مشمولان غایب استفاده کنند اما می بینیم به راحتی این مشمولان به کار گرفته می شوند بنابراین توسعه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها برای مشمولان غایب و توسعه تشویقها برای افرادی که به سربازی می روند از برنامه های سازمان نظام وظیفه است.

    سردار سلیمانی گفت: حقوق یک سرباز به اندازه ایاب ذهاب او در بعدهای مسافتی مختلف در کشور نمی‌شود، در قانون مقرر شده تا بنابه درجه نظامی و سطح سواد به سرباز حقوق داده شود.

    وی ادامه داد: سازمانها و دستگاهها باید در زمینه این مشوق ها برای سربازان به ما کمک کنند.

    جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: تمام کشورها برای حراست و پاسداری از مرزهای جغرافیایی خود، از مردان استفاده می‌کنند و در کشور ما نیز به همین صورت است؛ بحث خدمت سربازی خدمت مقدسی است و شامل آحاد مردم است.

    سردار سلیمانی با بیان اینکه‌ ما به عنوان نیروی انتظامی زمینه ساز این خدمت هستیم گفت: 50 درصد نیروهای کشوری سرباز‌ها هستند، امروز در مرحله‌ای هستیم که متولدین 80 برای انجام خدمت سربازی اعزام خواهند شد.

    وی افزود: همه موظف هستند در شرایط یکسان به انجام خدمت مقدس سربازی بروند، کسی که محدودیت دارد باید در محل زندگی خود خدمت کند و کسی که متخصص در امور مختلف است باید در جای خود و یگان تخصصی و نقطه مخصوص خود خدمت کند، کسی که محدودیت دارد نباید در مرزها خدمت کند.

    جانشین فرمانده ناجا گفت: باید دامنه کفالت‌ها‌ محدودتر و دقیق تر شود و به هر بهانه‌ واهی کفالت صادر نشود، در خدمت سربازی 7 درصد معافیت‌های ما مربوط به کفالت است.

    وی با اشاره برخی قوانین درخصوص خدمت سربازی تصریح کرد: تزلزل‌ها در قانون خدمت سربازی باعث شده تا علاوه بر کسانی که معافیت می‌گیرند میل به غیبت پیدا می‌کنند، سیاسیون به مولفه‌های اصلی امنیت ملی ورود پیدا نکنند، افراد به خود این اجازه را ندهند که در هر موضوعی ورود کنند و دخالت کنند.

    وی تاکید کرد: نباید  با امنیت ملی برخورد نقطه ای کنیم این اساس و بنیان دفاعی کشور است و نباید آن را تضعیف کنیم.

    جانشین فرمانده ناجا درباره اعزام‌ سربازان گفت: هیچ اصراری نیست که سربازان در فاصله بسیار طولانی از محل سکونتش خدمت کند البته خدمت در محل سکونت نیز تبعاتی دارد که باید آن را نیز مد نظر گرفت می توانیم محیطهای زندگی سربازان را خوشایند و جذابیت‌های در متن خدمت پیش بینی شود که سرباز به خدمت سربازی علاقه مند شود البته اقداماتی توسط ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است و سال به سال نیز بهتر می‌شود.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مراسم راهپیمایی اربعین گفت: در اربعین 20 میلیون زائر از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین شرکت‌ می‌کنند، از اول محرم تا امروز 3 میلیون نفر از هموطنان وارد کشور عراق شدند.

    او گفت: روز جمعه در مرز مهران حدود 250 هزار نفر خروجی و 50 هزار نفر ورودی به کشور داشتیم که تمام این ورود و خروج‌ها با کنترل دقیق و با امنیت کامل انجام شد، رکورد کنترل افراد به هنگام ورود و خروج افراد از مرز 3 ثانیه است.

    سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بیش از 30 هزار نیروی پلیس به مرزهای چهارگانه اعزام شده‌اند و بیش از هزار و 500 گشت راهور و هزار و 800 گشت انتظامی در اطراف مرزها راه اندازی کردیم، به صورت هوایی و زمینی زوار را کنترل کردیم، 280 گیت کنترلی فعال هستند.

    جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: از سه میلیون زوار اربعین بیش از یک‌ میلیون نفر از زوار ایرانی به کشور بازگشتند و پیش بینی ما این است که تعداد زوار در آخر همین هفته از مرز 4 میلیون نفر عبور خواهد کرد و این عظمت اسلام و افتخار ما است.

    جانشین فرمانده ناجا گفت: به دلیل محدودیت زیرساخت‌ها و مشکلات به وجود آمده در مرزهای جنوبی عراق، خیلی ها به دلیل تبلیغات کاذب از انجام سفر به عراق منصرف شدند، امکانات ما بسیج شده بود و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

    گفتنی است در انتهای این مراسم رحمان علیدوست به عنوان جانشین رییس پلیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی