عصر بازار

سهم بیمه سامان در سرانه نظام سلامت

عصر اعتبار- نظام سلامت یک حوزه هزینه‌بر است که هیچ‌یک از کشورهای توسعه‌یافته و متوسط دنیا نتوانسته‌اند هزینه بهداشت و درمان خود را کاهش دهند، البته بسیاری از کشورها توانسته‌اند آن را مدیریت و کنترل کنند، اما کاهشی در هزینه‌ها رخ نداده و این درحالی است که بودجه آنها هر سال رو به افزایش است.

سهم بیمه سامان در سرانه نظام سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت چندی پیش اذعان کرده بود سهم سلامت در کشور ما از تولید ناخالص ملی، رتبه 88 را در دنیا دارد، یعنی تولید ناخالص ملی در کشور ما از سرانه سلامت عقب‌تر است، اما در مقابل سرانه هزینه سلامت در ایران، رتبه هشتاد و یکم دنیا را دارد که به عبارتی یعنی هزینه ای سلامت در ایران به مراتب گران از بسیاری از کشور های جهان تمام می شود.
    از سوی دیگر بر اساس تحقیقات موجود کارشناسان نظام سلامت هم‌اکنون سرانه سلامت هر ایرانی، رقمی حدود یک میلیون و 400 هزار تومان برآورد می‌شود که از منابع مختلفی مثل بیمه‌های درمانی، اعتبارات دولتی، بودجه‌های بخش خصوصی و البته از جیب مردم تامین می‌شود
    بر اساس مطالعات موجود یکی از متورم ترین  بخش های هزینه سلامت هزینه های پاراکلینیک است؛ پاراکلینیک به معنای مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی است مربوط به ناهنجاری ها و مشکلات نهفته در بدن که با معاینه عادی کشف نمی گردد و مستلزم بررسی های آزمایشگاهی با استفاده از تجهیزات خاص است.
    هزینه های پاراکلینیکی در دو بسته یا گروه در بیمه تکمیلی عرضه می شود: هزینه های پاراکلینیکی نوع یک در بیمه تکمیلی و هزینه های پاراکلینیکی نوع دو در بیمه تکمیلی .
    تلفیق این اقدامات نیز می تواند هزینه ها را تا چندین برابر افزایش دهد و در نتیجه تنها برای تشخیص یک بیماری یا مشکل در عملکرد بدن فرد بیمار، ممکن است بخش قابل توجهی از پس انداز او از بین برود.
    شرکت بیمه سامان با پوشش هزینه های این بخش از خدمات درمانی، توانسته بخش قابل توجهی از دغدغه بیمه گزارانش را برطرف کند.
    محصول جدید بیمه «درمان خانواده سامان» یکی از متفاوت‌ترین و رقابتی‌ترین محصولاتی است که در این زمینه به بازار عرضه شده است . بیمه سامان در طراحی محصول بیمه درمان تکمیلی خانواده  به  مولفه‌هایی مانند کاهش قیمت بیمه‌نامه با کنترل بیشتر آیتم‌های ریسک و نه کاهش نرخ‌های فنی، شناساندن بهتر بیمه‌گری و جلب اعتماد جامعه، ارائه محصولات جذاب و منحصربه فرد برای دهک های مختلف، شغل‌های مختلف، اقشار مختلف و استان های مختلف توجه داشته است.
    برای تهیه محصول «درمان‌خانواده» دو معضل بسیار مهم بیمه گذاران مرتفع شده است . اول اینکه خرید این بیمه نامه منوط به داشتن بیمه گر پایه نیست و دوم اینکه خرید آن به صورت انفرادی نیز امکان پذیر است . همچنین محصولات متنوع با قیمت‌های مختلف از مهمترین نقاط قدرتمند بیمه سامان در تدوین این محصول جدید است.
    بر این اساس بیمه سامان در طرحی که خرید آن برای بازه‌ی سنی از بدو تولد تا 70 سالگی امکان پذیر است توانسته است بخش مهمی از آیتم های به اصطلاح مزاحم را در خرید بیمه درمان تکمیلی مرتفع کند.
    خرید پوشش های جدید بیمه درمان تکمیلی به صورت خانوادگی که شامل تخفیف های متعددی خواهد بود در طرح‌های نسیم، مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق سامان  شامل پوشش های متنوعی است که متناسب با نیاز هر یک از اعضا خانواده قابل خریداری است. همچنین خریداران بیمه های عمر بیمه سامان در این طرح از تخفیف های متناسبی برخوردار خواهند شد.
    «بیمه درمان خانواده» که از تابستان امسال به بازار آمده مزایای دیگری هم دارد که از آن جمله می توان به عدم تعلق مالیات به بیمه تکمیلی، استفاده از طرح‌های متناسب با نیاز بیمه‌ای و توانمندی مالی هر فرد، پرداخت هزینه‌های بستری در بیمارستان، پرداخت هزینه عمل‌های جراحی خاص، پرداخت هزینه‌های تشخیصی، پاراکلینیکی و هزینه‌های جراحی‌های سرپایی، جبران هزینه‌های زایمان، نازایی و ناباروری، پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی، پرداخت هزینه درمان عیوب انکساری چشم و... اشاره کرد.
    علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید بیمه تکمیلی خانواده می توانند به سایت بیمه سامان یا نمایندگی‌های آن در سراسر کشور مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی