عصر بازار

رشد اقتصادی چین بیشتر می‌شود

عصر اعتبار- موسسه " کانفرنس بورد" پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین در سال آینده افزایش یابد.

رشد اقتصادی چین بیشتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک جهانی در گزارش اخیر خود پیش بینی کرده است که متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال 2020 معادل 2.5 درصد و برای یک دهه آینده در محدوده 2.7 درصد باشد که این رشد در مقایسه با گزارش قبل حدود0.6 درصد کاهش پیدا کرده است. با این حال چین هنوز یکی از کشورهای پیشتاز رشد خواهد بود و رشد بالای شش درصدی این کشور یکی از سه نرخ رشد بالای اقتصادی در جهان خواهد بود.

    موسسه آمریکایی کانفرنس بورد در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است رشد اقتصادی چین در سال ‌اینده به 6.3 درصد افزایش پیدا کند. این موسسه هم چنین پیش‌بینی کرده‌ است که رشد اقتصادی چین در طول یک دهه آینده نیز در محدوده بالای پنج درصد باقی بماند که بسیار بیشتر از متوسط رشد اقتصادی 3.5 درصدی کشورهای نوظهور در طول یک دهه بعدی است.

    اریک لوندث، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه فوق گفت: تلاش چین برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدارتر در سال های اخیر به کاهش رشد اقتصادی آن در کوتاه مدت منجر شده اما از طرف دیگر حفظ رشد اقتصادی در سطح نسبتا بالا در یک بازه زمانی طولانی تر را تضمین کرده است.

    بارت آرک، مدیر تحقیقات موسسه کانفرنس بورد نیز با اشاره به وجود ریسک‌های متعدد بر سر راه اقتصاد چین گفت که با وجود نگرانی گسترده از وقوع رکود در اقتصاد جهانی، انتظار داریم روند بهبود تدریجی اقتصاد چین کماکان ادامه داشته باشد چرا که جلوی داغی بیش از حد رشد اقتصادی گرفته شده و زنجیره تامین نیز در مقایسه با قبل وضعیت بهتری دارد در نتیجه آسیب‌پذیری اقتصاد از تنش های تجاری آتی کاهش پیدا کرده است.

    این موسسه هم چنین با اشاره به پتانسیل بالای اقتصاد چین برای رسیدن به سطوح بالاتر رشد دراینده گفته است که با توجه به خودکفایی نسبی در تامین اقلام اصلی و نیروی کار فراوانف تمرکز چین بیشتر باید بر روی مسائلی نظیر: استفاده بیشتر از فناوری، توزیع عادلانه‌تر درآمد و تقویت بهره وری باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی